عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره وضعیت پوشش دهی بیماران توسط شبکه اورژانس در کشور گفت: کشور به 30 پایگاه اورژانس هوایی نیاز دارد.

سلامت نیوز:  عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره وضعیت پوشش دهی بیماران توسط شبکه اورژانس در کشور گفت: کشور به 30 پایگاه اورژانس هوایی نیاز دارد.

رسول خضری در گفت و گو با  پانا، با بیان اینکه وضعیت اورژانس کشور قابل مقایسه با دهه گذشته نیست، اظهار داشت: خوشبختانه شبکه اورژانس کشور نسبت به گذشته وضعیت قابل قبولی دارد و در طول سال های اخیر با تربیت متخصص اورژانس هم اکنون در اکثر اورژانس های کشور متخصص وجود دارد.

این نماینده مجلس درخصوص رشد کمیت اورژانس های کشور نیز گفت: هر چند در طول سال های گذشته تعداد پایگاه های اورژانس افزایش یافته اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه استاندارد زمان رسیدن اورژانس 8 تا 10 دقیقه است، گفت: در شهری مانند تهران به دلیل نبود آمبولانس هوایی و ترافیک بین 14 تا 17 دقیقه است که با زمان استاندارد فاصله دارد. البته پوشش دهی اورژانس در جاده ها مناسب است.

خضری در ادامه با اعلام اینکه کشور به 30 پایگاه اورژانس هوایی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ما در مراکز شهرهای کشور نیاز به پایگاه اورژانس هوایی داریم که در مجموع به 30 پایگاه دیگر نیازمند هستیم که نهادهایی مانند وزارت بهداشت، هلال احمر و دستگاه های مربوطه باید همکاری کنند تا تعداد پایگاه های اورژانس هوایی افزایش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در بودجه سال 94 باید زمینه هایی فراهم شود که سیاست های افزایش کمیت و کیفیت شبکه اورژانس کشور عملیاتی شود و محدودیت ها مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha