سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 143535

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم با تاکید بر ضرورت تهیه «جدول قند خون» در بیماران دیابتی، گفت: این دسته از بیماران باید به صورت هفته‌ای میزان قند خون خود را بررسی و نتایج آن را برای انجام بررسی‌های بیشتر توسط پزشک یادداشت کنند.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص غدد و متابولیسم با تاکید بر ضرورت تهیه «جدول قند خون» در بیماران دیابتی، گفت: این دسته از بیماران باید به صورت هفته‌ای میزان قند خون خود را بررسی و نتایج آن را برای انجام بررسی‌های بیشتر توسط پزشک یادداشت کنند.

دکتر هادی شهراد دجستانی در گفت‌و‌گو با آنا با بیان اینکه 10 درصد از افراد جامعه به بیماری دیابت مبتلا هستند، گفت: بیماران دیابتی باید قند خون خود را هفته‌ای 2 jh 3 مرتبه به صورت ناشتا و 2 مرتبه بعد از غذا بررسی و نتایج حاصل را در یک جدول یادداشت کنند و در هنگام مراجعه به پزشک جدول تهیه شده را با خود به همراه داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه بیماران دیابتی نسبت به این موضوع کاملا بی‌توجه هستند و حتی دیده شده برخی از بیماران سالانه و یا زمانی که دچار علائم می‌شوند میزان قند خون خود را بررسی می‌کنند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم، نارسایی کلیه و نابینایی را از مهم‌ترین عوارض عدم کنترل قند خون دانست و گفت: متاسفانه مردم تنها به بیماری‌هایی که علائم آن با درد همراه باشد بیشتر توجه می‌کنند و چون افزایش و کاهش میزان قند خون با درد همراه نیست کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد که این مساله موجب افزایش میزان بروز عوارض ناشی از دیابت در جامعه می‌شود.

شهراد دجستانی در پایان خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی باید علاوه بر کنترل میزان قند خون به میزان تحرک، نوع رژیم غذایی و مصرف به موقع‌ داروهای خود نیز توجه داشته باشند زیرا کنترل میزان قند خون و تحت کنترل قرار دادن بیماری دیابت نیازمند مجموعه‌ای از ملاحظات و مراقبت‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha