رئیس سازمان بیمه سلامت از تشکیل 7 کارگروه برای تعیین تکلیف تجمیع بیمه‌ها خبر داد و گفت:‌ در اردیبهشت 94 نیز از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه وحدت رویه بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه در تعهدات، خرید و رسیدگی به اسناد پزشکی اعلام خواهد شد.

آخرین اقدامات سازمان بیمه سلامت برای تجمیع بیمه‌ها

سلامت نیوز: رئیس سازمان بیمه سلامت از تشکیل 7 کارگروه برای تعیین تکلیف تجمیع بیمه‌ها خبر داد و گفت:‌ در اردیبهشت 94 نیز از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه وحدت رویه بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه در تعهدات، خرید و رسیدگی به اسناد پزشکی اعلام خواهد شد.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت وگو با خانه ملت، درباره آخرین اقدامات سازمان بیمه سلامت برای تجمیع بیمه‌ها، افزود:‌ این سازمان درصدد است تا تولیت و سیاست‌گذاری امور بیمه‌ای را به یک دستگاه و نهاد واگذار کند و در این مسیر اجرای موفقیت‌آمیز نظام بیمه‌ای در اغلب کشورها را مورد بررسی قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه مشخص شده که سازمان بیمه سلامت متولی تجمیع بیمه ها است، ادامه داد:‌ این سازمان برای تسریع در اجرای این قانون و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب، 7 کارگروه تشکیل داده تا بتواند بسته‌های خدمت تمام سازمان‌های بیمه‌گر پایه را تعریف و نحوه خرید و قیمت خرید این بسته‌ها نیز مشخص کند.

بندپی یادآور شد:‌ همچنین در کارگروه مذکور به بررسی نحوه رسیدگی به اسناد پرداخته شده و در اردیبهشت 94 نیز از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه وحدت رویه بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه در تعهدات، خرید و رسیدگی به اسناد پزشکی اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان بیمه سلامت یادآور شد: به طور حتم فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تعیین تکلیف وحدت رویه بین سازمان‌های بیمه‌گر می‌تواند بسیاری از موانعی را که پیش‌روی تجمیع بیمه‌ها است از میان بردارد.

وی با یادآوری اینکه تجمیع بیمه‌ها از موضوعات مورد مطالبه مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود،‌ افزود:‌ سازمان بیمه سلامت به دنبال یک پشتوانه قانونی برای تجمیع بیمه‌ها است چراکه در برنامه پنجم توسعه دولت مجاز به این تجمیع شده است.

محسنی بندپی گفت: امید است در برنامه ششم توسعه تجمیع بیمه‌ها از قانون مدونی برخودار باشد چراکه هم‌اکنون سازمان بیمه سلامت بسترهای اجرای این قانون را آماده ساخته تا تجمیع بیمه‌ها با موفقیت اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha