سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 143551

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران، به تشریح آخرین وضعیت تعرفه های پزشکی سال ۹۴ پرداخت و گفت: رشد تعرفه ها کمتر از نرخ تورم است.

آخرین وضعیت تعرفه های پزشکی سال 94

سلامت نیوز: معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران، به تشریح آخرین وضعیت تعرفه های پزشکی سال ۹۴ پرداخت و گفت: رشد تعرفه ها کمتر از نرخ تورم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر محمد جهانگیری در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و اداره سلامت و بهداشت اتاق بازرگانی جمهوری فدرال اتریش که صبح سه شنبه در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تعرفه های سال ۹۴ در چه مرحله ای قرار دارد، اظهارداشت: برای اولین بار بر اساس قانون برنامه پنجم کشور عمل شد و تعرفه های سال ۹۴ در سال ۹۳ در شورای عالی بیمه سلامت، تعیین تکلیف شد.
وی با اعلام اینکه رشد گلوبال تعرفه های پزشکی در بخش های دولتی و خصوصی کمتر از نرخ تورم(۱۴.۸ درصد) بسته شد، افزود: اعلام جزئیات بیشتر از رشد تعرفه های سال ۹۴ منوط به مصوبه هیئت دولت است.
جهانگیری در عین حال تاکید کرد: بیشترین بحث روی تقویت خدماتی است که سال قبل مغفول مانده بود. مثل بخش های سرپایی و داخلی.
معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که هزینه هایی که در کتاب تعرفه های خدمات سلامت هست تغییری نکرده و این موضوع به صورت کامل مانده است، گفت: فقط ما ارزش نسبی بعضی از خدمات را در سال قبل طبق قول مساعدی که وزارت بهداشت داده بود مبنی بر بازنگری کتاب تعرفه های سلامت در مدت زمان سه ماه، انجام شد.
وی افزود: آنچه مسلم است در کلیت تعرفه های سال ۹۳ ما فقط یک مرحله رشد تعرفه ها را داشتیم که عنوان شده بود دو مرحله بود. در حالی که خدمات بستری برای تامین منابع، در ۶ ماهه دوم سال گذشته اجرا شد.
جهانگیری با اعلام اینکه تعرفه های مصوب شورای عالی بیمه سلامت در کمیسیون اجتماعی دولت است، تاکید کرد: پیش بینی شده است که تعرفه های سال ۹۴ در فروردین ماه به تصویب هیئت وزیران برسد و از اردیبهشت ماه اجرایی شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه همسانی تعرفه های دولتی و خصوصی می تواند برای بخش خصوصی مشکل ساز شود، گفت: قرار شده که بخش خصوصی در راستای همراهی دولت، با وزارت بهداشت تعامل کند. البته برای جبران هزینه های بیمارستان های خصوصی، از طریق بهره وری و...، به آنها کمک خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha