سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 143552

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف شیر در ایران، تاکید کرد: میزان مصرف لبنیات هر کشور نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن جامعه است.

سلامت نیوز: مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف شیر در ایران، تاکید کرد: میزان مصرف لبنیات هر کشور نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن جامعه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حسین رستگار در خصوص اهمیت مصرف شیر در سلامت افراد جامعه، گفت: بحث شیر و لبنیات یکی از مهمترین بحث های تغذیه ای کشور است که باید در اولویت مباحث سلامت به آنها پرداخته شود.
وی افزود: فرآورده های لبنی و شیر نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری هایی مثل قلب و عروق، کم خوابی، پوکی استخوان و حتی بیماری های عصبی دارد.
رستگار همچنین با ابراز تاسف از کم بودن مصرف سرانه شیر در کشور نسبت به مقدار جهانی آن تصریح کرد: یکی از دلایل استفاده کم از لبنیات قیمت آنها می باشد که هم باید به سمت واقعی شدن پیش برود تا تولید کننده صدمه نبیند و هم اینکه یارانه های پرداختی باید به گونه ای مدیریت شوند که بخشی از آن حتما صرف تامین لبنیات شود که در این صورت گام بزرگی در راستای توسعه یافتگی کشور طی شده است.
مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه میزان مصرف شیر و لبنیات هر کشور نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن کشور است، عنوان نمود: در یرخی از کشورها مثل استرالیا و نیوزلند قیمت شیر از آب ارزانتر است، یا دولت انگلیس سالانه ۵۰ میلیون پوند هزینه می کند تا میزان مصرف شیر در حد استاندارد باشد.
رستگار خاطر نشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم اگر کشوری توسعه یافته باشد به گونه ای اصولی برنامه ریزی خواهد نمود تا میانگین مصرف لبنیاتش زیر خط استاندارد نباشد، لذا اگر ما بخواهیم کشوری توسعه یافته باشیم باید مصرف شیر و فرآورده های لبنی را ترویج کنیم و ملزومات آن را برای استفاده مردم ایجاد نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha