سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 143555

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به برگزاری دوره تکمیلی «رهبری در پرستاری» گفت: در این دروه 16 مربی رهبری در پرستاری به منظور توسعه این دوره های آموزشی در سراسر کشور تربیت می شوند.

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به برگزاری دوره تکمیلی «رهبری در پرستاری» گفت: در این دروه  16 مربی رهبری در پرستاری به منظور توسعه این دوره های آموزشی در سراسر کشور تربیت می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان نظام پرستاری احمد نجاتیان، تاریخ برگزاری دوره تکمیلی رهبری در پرستاری  را 22 تا 26 فروردین اعلام کرد و گفت: این دوره در حقیقت، ادامه دوره ای است که دو سال پیش تحت عنوان رهبری برای ارتقاء پرستاری (LFC) با همکاری شورای بین المللی پرستاران (ICN) و سازمان بهداشت جهانی برگزار شد و طی آن 30 نفر فارغ التحصیل شده و گواهی دریافت کردند.

وی افزود: هدف از برگزاری دوره تکمیلی رهبری در پرستاری که از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود، آماده سازی مربیان ایرانی است تا بتوانند این دوره ها را در کشور توسعه دهند. لذا 16 نفر از بین 30 نفری که در دوره اول آموزش دیده اند برای شرکت در این دوره انتخاب شده اند تا مربی این دوره ها در کشور باشند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: دوره تکمیلی رهبری در پرستاری (LFC) توسط مدرسانی از یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور و به زبان انگلیسی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در نظر است، بعد از برگزاری این دوره تکمیلی با کمک این مربیان آموزش دیده، دوره هایی را در سراسر کشور تحت نظارت شورای بین المللی پرستاران برگزار کنیم و به شرکت کنندگان در این دوره ها نیز گواهی مورد تأیید ICN داده شود.

نجاتیان با تأکید بر اهمیت بحث رهبری در پرستاری یادآور شد: بحث مدیریت و رهبری یکی از مباحث مهم در پرستاری است زیرا ما علاوه بر داشتن مدیران باید رهبرانی در سیستم بهداشت و درمان کشور داشته باشیم که بتوانند ضمن آشنایی با روندهای بین المللی پرستاری و موضوعات مختلفی که در سطح بین الملل مطرح است، تحولی در مجموعه ایجاد کرده و نقش مهمی در سیاستگذاری های کلان در حیطه نظام سلامت و در سطح بین الملل ایفا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha