سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 143558

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمانی که در سال 84 تحویل دادم با آنچه که در سال 92 تحویل گرفتم بسیار متفاوت است و شاهد پسرفت هایی در سالهای گذشته در عرصه مدیریت این سازمان هستیم.

سلامت نیوز: رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمانی که در سال 84 تحویل دادم با آنچه که در سال 92 تحویل گرفتم بسیار متفاوت است و شاهد پسرفت هایی در سالهای گذشته در عرصه مدیریت این سازمان هستیم.

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمانی که در سال 84 تحویل دادم با آنچه که در سال 92 تحویل گرفتم بسیار متفاوت است و شاهد پسرفت هایی در سالهای گذشته در عرصه مدیریت این سازمان هستیم.

به گزارش سلامت نیوز بهذنقل ار به نقل از  ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در سرسرای این سازمان اظهار کرد: وقتی در سال 92 با حکم رییس جمهوری، مسوولیت سازمان حفاظت محیط زیست کشور را بر عهده گرفتم شاهد تحلیل رفتن توان سازمان در بسیاری عرصه ها از جمله تجهیزات، توانمندی نیروهای انسانی، معیشت کارکنان و محیط بانان بودم و در برخی زمینه ها حتی پسرفت هم داشتیم.

وی با یادآوری این نکته که توجه به مسایل زیست محیطی از جمله وعده های آقای روحانی در مبارزات انتخاباتی شان بود، افزود: با اینکه دولت در آغاز راه با تورم 40 درصدی و فقر اعتبارات مواجه بود اما سازمان حفاظت محیط زیست کشور از همان آغاز کار دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه رییس جمهوری بود اما مشکلاتی مانند گسترش بی رویه دستگاه های دولتی موازی در دولت قبلی و تنگناهای اعتباری باعث ایجاد مشکلاتی برای ما در آغاز مسیر بود ولی همچنان تلاش کردیم تا بر این مشکلات فایق آییم.

ابتکار گفت: در 18 ماه گذشته رسیدگی به وضع معیشتی کارکنان و محیط بانان از دغدغه های اصلی ما بوده و برای نخستین بار در سطح ملی موفق شدیم در سال گذشته 450 تن از محیط بانان شاغل را تبدیل وضعیت کنیم و تلاش می کنیم تا امتیاز سختی کار محیط بانان را در سال 94 به عدد سه هزار برسانیم و آنان را از این مزیت بهره مند کنیم.

وی همچنین از تامین تجهیزات برای حوزه پایش در این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: بخش پایش و سنجش آلاینده ها از مجموعه های مهم و کلیدی سازمان محیط زیست بشمار می آید.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان بر لزوم تعامل و همراهی سازمانهای مردم نهاد و ارگانهای دولتی همسو برای صیانت و پاسداشت محیط زیست و پویا شدن این سازمان تاکید کرد.

از 31 شهر استان کرمانشاه، تنها هفت شهر دارای سیستم تصفیه فاضلاب می باشند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: اکنون از میان 31 شهر استان تنها هفت شهر دارای سیستم تصفیه فاضلاب هستند و فاضلاب سایر شهرها به طور مستقیم وارد محیط زیست می شود.

غلامحسین کاظمی اظهار کرد: منابع آبی استان کرمانشاه نیز به دلیل ورود فاضلاب و پسماند پتروشیمی های بیستون و کرمانشاه، کارخانه قند و کشتارگاه های دام و طیور در معرض آلودگی قرار دارند.

وی افزود: البته 20 واحد صنعتی سبز هم داریم ولی در مقابل واحدهایی آلاینده از جمله کارخانه سیمان واقع در مسیر کرمانشاه به بیستون هم داریم که با توجه به قدیمی بودن سیستم فیلترینگ آن و آلوده سازی جو اطراف، خواستار هیبریدی کردن این سامانه شده ایم و اخطارهایی نیز به این واحد تولیدی داده ایم.

وی همچنین بر لزوم ایجاد سیستم پسماند در بیمارستانهای استان تاکید کرد و گفت: در زمان حاضر بیمارستانهای بیستون، امام علی و امام حسین (ع) دارای سیستم پسماند بیمارستانی هستند و سایر بیمارستانهای استان از داشتن چنین سیستمی بی بهره اند.

کمبود نیروی انسانی، تجهیزات، وجود عشایر مسلح، پایین بودن حقوق و مزایای پرسنل و محیط بانان، وجود دام مازاد در عرصه های چراگاهی و نیز وجود 14 پادگان و مرکز نظامی در حوزه منطقه بیستون از عمده مشکلاتی بود که مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه به آنها اشاره کرد و خواستار مساعدت خانم ابتکار برای رفع این مشکلات شد.

مشکلات و خواسته های محیط بانان کرمانشاهی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه نیز وضعیت بد معیشتی، حقوقی و رفاهی کارکنان و محیط بانان کرمانشاهی را یادآور شد و این مشکلات را عاملی برای بی انگیزگی آنان برشمرد.

بهادر چراغی اظهار کرد: یکی از مشکلات محیط بانان این است که نسبت به سایر کارکنان این اداره کل دارای جایگاه و شان اجتماعی نیستند و این معضل به خصوص در مواقع بحرانی در طرز رفتار مسوولان با محیط بانان کاملا مشهود است.

وی نبود احساس امنیت محیط بانان در عرصه های زیست محیطی استان را با توجه به حجم بالای سلاح های مجاز و غیرمجاز از دیگر مشکلات محیط بانان استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مشکل، در سالهای گذشته افرادی که توان جسمی مناسبی ندارند به عنوان محیط بان استخدام شده اند که حضورشان در عرصه ها باعث آشفتگی جسمی و روحی آنان شده است.

چراغی همچنین تناسب نداشتن دستورالعمل های خدمتی محیط بانان در مقایسه با سایر نیروهای نظامی را از دیگر مشکلات آنها برشمرد و افزود: ما مانند نیروهای نظامی و انتظامی از مزایایی چون حق سختی کار، حق شیفت و... بهره مند نیستیم.

چراغی به کمبود نیروی محیط بان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل برخی شکارچیان، عرصه های زیست محیطی را محل تاخت و تاز خود قرار داده اند و نسبت به این عرصه ها برای خود حق مالکیت قایل هستند.

نماینده محیط بانان کرمانشاهی همچنین خواسته هایی چون برقراری حق بیمه تکمیلی، رفع مشکل مسکن، قرار گرفتن شغل محیط بانی در زمره مشاغل سخت، پیگیری وضعیت استخدامی و تبدیل وضعیت محیط بانان، بازنگری در مجازات های شکار غیرمجاز و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارکنان و محیط بانان را از جمله خواسته های محیط بانان از رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد.

استان کرمانشاه دارای 17 رودخانه دائمی، 100 دهنه چشمه، 80 سراب و 2 حوزه آبریز داخلی و خارجی، 47 گونه پستاندار، 260 نوع پرنده، 33 نوع ماهی، 35 گونه خزندگان و یک هزار و 200 گونه گیاهی با 800 هزار هکتار سطح جنگلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha