شما مختارید که هر آنچه می خواهید و اشتهای شما دستور می دهد بخورید. اما بدانید که هر کدام تاثیر بسزایی بر جسم و روح شما خواهد داشت. پس سعی کنید که بهترین را انتخاب کنید. با خوردن غذاهای سالم، موی مواج، پوست شفاف، ناخن های سالم، چهره زیبا و اندام متناسب را شکل دهید.

برخی از این غذاها عبارتند از:

بهترین غذا برای ازبین بردن چربی زیر پوست ران و کپل عبارتند از :
انبه، کیوی، انگور، آناناس، لیمو، بادام، تخم گل آفتابگردان، آب معدنی، گرمک و طالبی
چربی زیر پوست ران و کپل سخت ترین چیزی است که می توان از بین برد. کافئین و الکل بدترین عامل این بدشکلی است. بنابر این توصیه می شود که صبح خود را با یک فنجان آب جوش و تکه ای لیمو شروع کنید.غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان باعث پاکسازی و زدودن چربی های داخلی می شود. همچنین غذاهای سرشار از فیبر و اسیدچرب امگا 3 و نوشیدن مقدار فراوان آب لازم است.

بهترین غذاها برای داشتن موی مواج و درخشنده عبارتند از:
قلوه، جگر، تخم مرغ، گوشت قرمز کم چرب، موز، میوه ها و سبزیجات سبز تیره، آجیل، ماهی سالمون و ماکرل.
موی سر نیازمند دو نوع اسید چرب امگا 3 و امگا 6 می باشد. این چربی ها در ماهی تونا، سالمون، ماکرل، سبزیجات تیره مثل کلم وجود دارد.همچنین مو نیازمند پروتئین و آهن می باشد که به مقدار کافی در جگر، قلوه، زرده تخم مرغ و گوشت قرمزوجود دارد. فقدان منیزیم نیز باعث مشکلات مربوط به مو می شود. در حالیکه خوردن موز، میوه جات و سبزیجات سبز تیره و آجیل این نیاز را تامین می کند.

بهترین غذا برای داشتن پوست سالم عبارتند از:
ماهی سالمون و تونا، گردو، لبنیات کم چرب، بوقلمون، چای سبز،آب ، انواع توت ها و آلوها.
اسید چرب باعث حفظ سلامت سلولهای پوست می شود.همچنین ویتامین A موجود در لبنیات ، سلنیوم موجود در بوقلمون و سالمون و.... برای پوست ضروری است.آنتی اکسیدان موجود در توت و آلو نیز باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود.

بهترین غذا برای ارتقا متابولیسم بدن عبارتند از:
 پرتقال، گریپ فروت، سیب، انواع توتها، آجیل، قلوه، گل کلم.
مرکبات، دانه سویا، سیب و توت بهترین خوراک ها برای ارتقا سیستم بدن هستند. ویتامین C  موجود در مرکبات باعث از بین رفتن چربی می شود. پکتین موجود در سیب و توت مقدار چربی سلولها را محدود می کند.لیستین موجود در دانه سویا  و آجیل ، قلوه و گل کلم مانع از ذخیره چربی می شود.

بهترین غذاهای برای داشتن ناخن های قوی عبارتند از:
جوجه، ماهی، پنیر، پرتقال، روغن زیتون، تخم مرغ، گوشت گاو کم چرب و خرچنگ.
جنس ناخن از پروتئینی ویژه به نام کراتین است. بنابر این منابع غذایی حاوی این نوع پروتئین مثل جوجه ، ماهی، پنیر و ...برای سلامت ناخن ها لازم است. کمبود آهن باعث شکنندگی ناخن می شود. پس خوردن جگر، قلوه، گوشت، میوه، غلات و سبزیجات سرشار از آهن مفید است.غذاهای سرشار از ویتامین C  در جذب آهن موثر است. زینک یا روی نیز نه فقط برای ناخن ها بلکه برای استخوان نیز مفید است.

بهترین غذاها برای داشتن استخوان های سالم عبارتند از:

شیر، پنیر، ماست، آجیل، دانه گل آفتاب گردان، دانه کدو و کلم برگ سبز تیره.
غذاهای سرشار از کلسیم برای بدن لازم است. غذاهایی مثل شیر، پنیر و...به اندازه کافی حاوی کلسیم است.زنان توجه داشته باشند که به دلیل داشتن توده استخوانی ضعیف تر نسبت به مردان بیشتر در معرض پوکی استخوان خواهند بود. لذا مصرف غذاهای سرشار از کلسیم  و ویتامین D برای آنها واجب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha