سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

شرکت مایکروسافت طرح آزمایشی را برای استخدام افراد مبتلا به اوتیسم برای مشاغل تمام وقت در دفتر مرکزی خود آغاز کرده‌است.

سلامت نیوز: شرکت مایکروسافت طرح آزمایشی را برای استخدام افراد مبتلا به اوتیسم برای مشاغل تمام وقت در دفتر مرکزی خود آغاز کرده‌است.

براساس گزارش Cnet، شركت مایكروسافت در راستای متنوع‌سازی نیروهای استخدامی خود اعلام كرد قصد دارد افراد مبتلا به بیماری اوتیسم را به استخدام خود درآورد.

این شركت در همكاری با آژانس كاریابی Specialisterne كه مسئولین یافتن و آموزش دادن افراد مبتلا به اوتیسم را به عهده دارد، قصد دارد از ماه می 10 نفر مبتلا به این بیماری را در دفتر ردموند واشنگتن خود استخدام كند.

مری الن اسمیت قائم‌مقام پروژه‌های بین‌المللی مایكروسافت كه خود فرزندی مبتلا به اوتیسم دارد می‌گوید زمانی كه تنوع نیروهای كاری افزایش پیدا می‌كند، قدرت مایكروسافت افزایش پیدا خواهد‌كرد. افراد مبتلا به اوتیسم با توانایی‌های متفاوتی كه در حفظ اطلاعات، پرداختن به جزئیات، حل مسائل ریاضی یا رمزگشایی اطلاعات دارند، جریانی از انرژی را وارد مایكروسافت خواهند‌كرد . آنها دریایی از نبوغ هستند كه باید به این شركت راه یابند.

شركت مایكروسافت در زمینه كمك به مبتلایان به اوتیسم پیشگام بوده‌است و در سال 2001 این شركت برنامه‌های درمانی خود را برای تحت پوشش قرار دادن كودكان اوتیسمی گسترش داد، حركتی كه شركت‌های اپل، اینتل و سیسكو نیز از آن پیروی كردند. این شركت همچنین به كارمندان خود درباره بیماری اوتیسم و عوارض و اختلالات آن آموزش می‌دهد.

اسمیت می‌گوید مایكروسافت اشتیاق زیادی برای استخدام افراد با ناتوانی‌های مختلف دارد و اعتقاد دارد با كمك آنها می‌تواند محصولات و خدمات عالی را خلق كرده، پشتیبانی و تولید كند. به گفته وی مشتریان مایكروسافت متنوعند، پس ما هم باید همینطور باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha