دکتر زهرا عبداللهی با بیان اینکه منحل شدن دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت صحت ندارد تاکید کرد:« با توجه به اهمیتی که تغذیه در سلامت جامعه دارد منحل کردن این دفتر به ضرر سلامت مردم است».

آیا دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت منحل میشود؟

سلامت نیوز: دکتر زهرا عبداللهی با بیان اینکه منحل شدن دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت صحت ندارد تاکید کرد:« با توجه به اهمیتی که تغذیه در سلامت جامعه دارد منحل کردن این دفتر به ضرر سلامت مردم است».

درحالیکه شعار روز جهانی بهداشت مرتبط با  امنیت غذایی و تغذیه  انتخاب شده و نشان دهنده اهمیت این مبحث در مجامع جهانی است اخباری مبنی بر انحلال و یا احتمال ادغام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با دیگر دفاتر این وزارتخانه به گوش می رسد .

خبری که دکتر عبدالهی ،مسئول دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت آن را تکذیب کرده و میگوید:«با توجه به اهمیتی که تغذیه در سلامت جامعه دارد منحل کردن این دفتر به ضرر سلامت مردم است».

دکتر زهرا عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، در پاسخ به اینکه آیا خبر منحل و یا ادغام شدن دفتر بهبود تغذیه در دیگر دفاتر وزارت بهداشت صحت دارد، با رد این مسئله گفت:« این اتفاق مربوط به سال ها پیش است و در حال حاضر چنین چیزی مطرح نیست».


وی در پاسخ به اینکه با توجه به تصمیم برای کوچک سازی دولت، آیا در سال جدید برای انحلال این دفتر در وزارت بهداشت تصمیم گیری شده است،ضمن رد این مسئله تاکید کرد:« هنوز چنین چیزی مطرح نشده و قرار نیست این اتفاق بیفتد».

وی در پایان خاطرنشان کرد:« با توجه به اهمیتی که تغذیه در سلامت جامعه دارد منحل کردن این دفتر به ضرر سلامت مردم است و گمان نمی کنیم چنین تصمیمی در وزارت بهداشت گرفته شود».

لازم به ذکر است در سال 86 دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ایران که مانند اداره کل مستقیماً زیر نظر معاونت سلامت بود منحل و به صورت یک اداره‌ در مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت ادغام شد.

درحال حاضر دفتر بهبود تغذیه جامعه بصورت مستقل در معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی فعالیت می كند.

در سطح دانشگاه های علوم پزشكی كشور نیز، كارشناسان تغذیه در مراكز بهداشت استان وشهرستان در واحد بهبود تغذیه جامعه، مدیریت ، برنامه ریزی و ارائه خدمات تغذیه ای برای جامعه را زیر نظر معاونت بهداشتی بعهده دارند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha