عوامل وراثتی با تسریع از دست رفتن مقدار استخوان‌ها و کاهش توده استخوان، خطر شکستگی استخوان‌ها را به ویژه در سنین میانسالی و سالمندی تا دو برابر افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز:  عوامل وراثتی با تسریع از دست رفتن مقدار استخوان‌ها و کاهش توده استخوان، خطر شکستگی استخوان‌ها را به ویژه در سنین میانسالی و سالمندی تا دو برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی آزما، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: پوکی استخوان اگر چه در سنین بالا شیوع گسترده‌تری دارد، اما این بیماری در بین افراد جوان نیز تا حدودی شایع شده است. وی افزود: افرادی که دچار پوکی استخوان می‌شوند، بسیار بیشتر در معرض آسیب‌های استخوانی قرار دارند و این افراد اگر زمینه ژنتیکی آسیب استخوانی را نیز داشته باشند، احتمال شکستگی استخوان در بین آنها بیشتر است. 

آزما تأکید کرد: عوامل وراثتی با تسریع از دست رفتن مقدار استخوان‌ها و کاهش توده استخوان، خطر شکستگی استخوان‌ها را به ویژه در سنین میانسالی و سالمندی تا دو برابر افزایش می‌دهد. 

وی با بیان اینکه شکستگی مچ دست در اغلب موارد شایعترین شکستگی استخوانی به حساب می‌آید، یادآور شد: بسیاری از افرادی که دچار این نوع آسیب می‌شوند، مبتلا به پوکی استخوان هستند و اغلب آنها تا زمان شکستگی مچ دست یا هر نوع شکستگی دیگر، از مشکل پوکی استخوان بی‌اطلاع بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha