پژوهشگران با دستیابی به نتایج امیدواركننده اعلام كردند: مصرف تیامین در بهبود آسیب‌های كلیوی موثر است.

تحقیقات نشان می‌دهد؛ ویتامین B1 یا همان تیامین می‌تواند بیماری كلیه را در مراحل ابتدایی در مبتلایان به دیابت نوع دوم متوقف كند.

در این تحقیق گروهی از پژوهشگران دانشگاه وارویك بر روی تاثیر ویتامین B1 آزمایشاتی انجام دادند.

گفتنی است كه این ویتامین به طور معمول در مواد غذایی از جمله گوشت قرمز، مخمر و غلات یافت می‌شود.

این آزمایشات روی 40 بیمار مبتلا به دیابت كه اهل پاكستان بودند، انجام گرفت.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد كه با این روش درمانی وجود یك پروتئین اصلی در ادرار بیماران كه نشانه پیشرفت بیماری است، متوقف می‌شود.

موسسه دیابت انگلیس در گزارشی كه در مجله «دیابتولوژیا» منتشر شده تاكید كرد كه نتایج حاصل از این تحقیقات بسیار امیدواركننده است. اما هنوز برای نتیجه گیری قطعی بسیار زود است و آزمایشات و مطالعات بیشتری باید انجام گیرد. یافته‌های اخیر كه از سوی گروه پژوهشگران دانشگاه وارویك انجام گرفته نشان داده است كه بسیاری از بیماران دیابتی دچار كمبود ویتامین هستند؛ به طوری كه بر اساس آمار منتشر شده بین 70 درصد تا 90 درصد از این بیماران با فقر تیامین مواجهند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران خاطرنشان كردند كه این روش ارزان و قابل دسترس می‌تواند برای اكثر بیماران دیابتی مفید باشد و به بهبود كیفیت زندگی آنها در طول مدت بیماری كمك كند.

در افراد دیابتی رگهای خونی كوچك در بدن ممكن است آسیب ببینند. اما در این مرحله از بیماری مصرف مكمل‌های ویتامینی توصیه نمی‌شود. در اثر آسیب دیدگی رگها كلیه‌ها نیز دیگر قادر به عملكرد صحیح نخواهند بود و در نتیجه پروتئین‌های مهم خون در ادرار بیمار دیده می‌شوند.

كارشناسان می‌گویند؛ تیامین از سلولها در برابر تاثیرات مضر افزایش قند خون محافظت می‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha