چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 143609

کمبود برخی از ویتامین‌ها نیز همراه با ضعف و بی‌حالی است که می‌توان به ویتامین‌های گروه ب بخصوص ب 2، ب 6 و نیاسین اشاره کرد که با کمبود آن فرد دچار تحریک‌پذیری و عصبی بودن، ضعف و بی‌حالی می‌شود.

ضعف و بی‌حالی نشانه چیست؟

سلامت نیوز: کمبود برخی از ویتامین‌ها نیز همراه با ضعف و بی‌حالی است که می‌توان به ویتامین‌های گروه ب بخصوص ب 2، ب 6 و نیاسین اشاره کرد که با کمبود آن فرد دچار تحریک‌پذیری و عصبی بودن، ضعف و بی‌حالی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،دختری 23 ساله هستم و همیشه احساس ضعف و بی‌حالی بویژه در محل کارم دارم، می‌خواستم بدانم آیا کمبود ویتامین و مواد معدنی موجب ضعف بدنی و عصبی شدن فرد می‌شود؟


به گزارش سلامت نیوز، دکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه و استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور در پاسخ به این پرسش در روزنامه ایران نوشت: ضعف و بی‌حالی می‌تواند علل تغذیه‌ای داشته باشد. آهن مهم‌ترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتاً به شکل کم خونی بروز نمی‌کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی‌حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است.

کمبود آهن در میان زنانی که در سنین بارداری یا دوره قاعدگی قرار دارند وجود دارد و با احساس این علائم باید سریع به پزشک متخصص مراجعه شود. همچنین ضعف و بی‌حالی می‌تواند علل تغذیه‌ای داشته باشد بویژه اینکه کمبودهای تغذیه‌ای در دوره کنونی به شکل بالینی و آشکار کنترل شده است اما کمبود تحت بالینی یا کمبود حاشیه‌ای می‌تواند علائم گنگ و مبهمی داشته و در برخی مواقع خود را به شکل ضعف و بی‌حالی نشان دهد.

ضمن اینکه یادمان باشد انرژی داشتن، باعث شادابی و فعالیت مرتبط به توده ماهیچه‌ای بدن می‌شود و افرادی که بضاعت توده ماهیچه‌ای آنها کم است با وجود وزن مناسب دچار ضعف و بی‌حالی می‌شوند.

البته کمبود برخی از ویتامین‌ها نیز همراه با ضعف و بی‌حالی است که می‌توان به ویتامین‌های گروه ب بخصوص ب 2، ب 6 و نیاسین اشاره کرد که با کمبود آن فرد دچار تحریک‌پذیری و عصبی بودن، ضعف و بی‌حالی می‌شود و در صورتی که فردی از الگوی غذایی نامناسبی پیروی کند احساس ضعف و بی‌حالی کرده و باید گفت، الگوی غذایی نابسامان موجب می‌شود فرد به درجاتی از ضعف و بی‌حالی دچار شود از این رو توصیه می‌شود در رژیم غذایی تان تجدید نظر کرده و غذاهای حاوی آهن و ویتامین ب و دی مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha