چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 14361

تحقیقات نشان می‌دهد: با تقویت جریان خون در مغز می‌توان با بیماری آلزایمر مقابله كرد.

‌محققان دانشكده پزشكی فین برگ در شیكاگو دریافته‌اند؛ با تقویت جریان خون در مغز می‌توان ابتلا به آلزایمر را به تاخیر انداخت و یا از بروز این بیماری جلوگیری كرد.

بر اساس نتایج این تحقیق؛ كاهش قند مغز كه از طریق خون حمل می‌شود و به این عنصر حیاتی می‌رسد ظاهرا یك پروسه بیوشیمیایی را مورد هدف قرار می‌دهد كه نتیجه آن بروز آلزایمر است.

دكتر روبرت واسار، سرپرست تیم پژوهشی این دانشكده خاطرنشان ساخت: همزمان با بالا رفتن سن، مغز انسان شروع به تحلیل رفتن و كوچك‌تر شدن می‌كند كه یك راه كار ساده برای جلوگیری از بروز این پدیده ورزش كردن و درعین حال كنترل كلسترول و فشار خون بویژه در صورت افزایش سن است.

اما این محققان تاكید كردند: برای افرادی كه در حال حاضر علائم بیماری را دارند یك روش مقابله با پیشرفت آن، تقویت جریان خون در مغز است.

وقتی میزان گلوكز در مغز كم شود تولید آنزیمی افزایش می‌یابد كه این آنزیم به نوبه خود باعث افزایش تولید دسته‌های پروتئینی به هم چسبیده می‌شود. به گفته متخصصان؛ این دسته‌های پروتئینی نشانه بیماری آلزایمر هستند.

آلزایمر یك اختلال مغزی است كه مشخصه اصلی آن رو به زوال رفتن تدریجی توانایی‌های ذهنی است.

این بیماری در حال حاضر غیرقابل درمان است و درمان فقط برای بهبود علائم انجام می‌شود اما محققان تلاش می‌كنند تا درمان قطعی آن را پیدا كنند.

به گزارش ایسنا، نتایج این پژوهش در مجله نورون به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha