چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 143616

: یک فلوشیت اختلال خواب کاهش سطح اکسیژن خون را عامل بیدارشدگی در حین خواب دانست و گفت: این افراد به ظاهر ۸ ساعت خوابیده‌اند ولی در حقیقت ۳ ساعت خوابیده‌اند.

دلیل خواب آلودگی در طول روز

سلامت نیوز: یک فلوشیت اختلال خواب کاهش سطح اکسیژن خون را عامل بیدارشدگی در حین خواب دانست و گفت: این افراد به ظاهر ۸ ساعت خوابیده‌اند ولی در حقیقت ۳ ساعت خوابیده‌اند.

مریم مقصودی‌تبار فلوشیت اختلال خواب در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اختلالات خواب می‌تواند ناشی از مشکلات روانی یا تنفسی باشد یعنی در هنگام خواب راه تنفس بسته شده و به همین علت اختلالات خواب ایجاد می‌شود و در نتیجه فرد طی روز خواب‌آلوده است.

وی تصریح کرد: شاید بتوان گفت 20 درصد مردان دارای سن بیش از 50 سال دارای مشکلات تنفسی حین خواب هستند و به همین سبب درست به خواب نمی‌روند.

مقصودی‌تبار افزود: در این افراد سطح اکسیژن افت می‌کند و در نتیجه بیدارشدگی حین خواب به وجود می‌آید یعنی از نظر ظاهری ممکن است 8 ساعت به خواب رفته باشد ولی در حقیقت بیش از 3 ساعت نخوابیده است چرا که متناقباً در حین خواب، بیدار شده است.

این فلوشیپ اختلال خواب تصریح کرد: خور خور کردن الزاماً ناشی از انسداد مجاری تنفسی نیست ولی می‌تواند نشانه‌ای از انسداد باشد یعنی کسی می‌تواند خور خور کند ولی انسداد نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha