دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سریال کمدی "در حاشیه" که به تازگی از شبکه سه سیما در حال پخش است، اظهار کرد: نباید طنز را با تمسخر، توهین و تحقیر قشرهای مختلف اشتباه گرفت، متاسفانه این سریال اعتماد و اعتبار پزشکان را به بازی گرفته است.

سلامت نیوز: دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سریال کمدی "در حاشیه" که به تازگی از شبکه سه سیما در حال پخش است، اظهار کرد: نباید طنز را با تمسخر، توهین و تحقیر قشرهای مختلف اشتباه گرفت، متاسفانه این سریال اعتماد و اعتبار پزشکان را به بازی گرفته است.

دکتر ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه سریال کمدی "در حاشیه" که به تازگی از شبکه سه سیما در حال پخش است، اظهار کرد: ساخت سریال‌های طنز و کمدی کاری ارزشمند است، اما نباید طنز را با تمسخر دیگران به اشتباه گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: قشرهای مختلف نباید خود را در انجام کارهای طنز مستثنی کنند که در این صورت طنز ساخته نمی‌شود، اما طنز با تمسخر، توهین و تحقیر قشرهای مختلف، متفاوت است.

وی با تاکید به اینکه سریال‌های شب‌های برره و قهوه تلخ مهران مدیری از کارهای کمدی ارزشمند کشور است، اما سریال "در حاشیه" از سریال‌های کمدی ضعیفی که تاکنون ساخته شده است نیز ارزش کم‌تری در رسانه ملی دارد، تصریح کرد: رشته پزشکی و قضاوت از مشاغل ارزشمندی هستند که حرمت زیادی در تمام جوامع دارند، بنابراین باید احترام آن‌ها در جامعه حفظ شود.

این متخصص گوش، گلو و بینی با اشاره به اینکه امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی و مسائل اجتماعی نوعی بدبینی در جامعه حاکم است که ساخت این سریال‌ها می‌تواند این بدبینی را تشدید کند، اظهار کرد: برای ایجاد اعتماد میان مردم زمان طولانی لازم است، اما در یک زمان کوتاه می‌توان این اعتماد را از بین برد. بنابراین مورد تمسخر قرار دادن پزشکان کشور موجب از بین رفتن اعتماد مردم به این قشر زحمتکش می‌شود.

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) یادآور شد: مهران مدیری در سریال "در حاشیه" نقش یک پزشک فریب‌کار و مهران غفوریان نقش یک پزشک بی‌سواد را بازی می‌کنند. تمرکز این سریال بر جنبه‌های منفی مسائل پزشکی است و در بین پزشکان این سریال پزشک زحمتکش، مسئولیت‌پذیر و با سوادی دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است تعدادی خطا در رشته پزشکی وجود داشته باشد که این مسئله امر بسیار طبیعی است، بیان کرد: عمده پزشکان کشور با سواد و مسئولیت‌پذیر هستند و تخریب شخصیت پزشکان کشور در سریال‌های تلویزیون امری غلط است.

رزم‌پا خاطرنشان کرد: ایران دارای بهترین کیفیت پزشکی است و شاید تنها تفاوت کیفیت پزشکی کشور با کشورهای پیشرفته جهان تجهیزات پزشکی باشد که علت عمده این مسئله هم وجود تحریم‌هاست.

استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به اینکه پزشکان ایران دارای استعداد، هوش و مهارت‌های زیادی هستند، اظهار کرد: در برخی از موارد پزشکان کشور توانسته‌اند با کمترین تجهیزات جان بسیاری از افراد را نجات دهند و دنیا را شگفت‌زده کنند. همچنین پزشکان کشور در دوران جنگ تحمیلی جان بسیاری از افراد را بدون امکانات و با کمک خداوند نجات دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    تو این سریال چند تا کلاش یه بیمارستان زدند که به همه واضح است که هرگز دکترای عزیز این طوری نیستند، به نظر من نیاز به جبهه گیری نیست
  • ناشناس ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    اعتبار!!! کاش پزشکان به جای اینکه اینقدر خودشان را بالاتر از دیگران ببینند یه روز خود را جای مریض بدبختی که در عوض زنده ماندن باید زندگی خود را حراج کند بگذارند و خدا کنه هرگز کسی به پزشک نیاز پیدا نکند
  • Fatemeh ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    1 1
    دکتر ابراهیم رزم‌پا در تأیید حرف شما که پزشکان ایران از متبحر‌ترین پزشکان جهان هستند شکی نیست. ولی‌ پزشک بی‌ مسئولیت و بی‌ وجدان هم فراوان است. به اضافه اینکه متاسفانه غرور و نخوت بخش عظیمی‌ از جامعه پزشکی‌ ما را در بر گرفته است. بنده حدود ۲۰ سال پیش پزشکی‌ خود را از دانشگاه تهران دریافت کردم و برای ادامه تحصیل به آمریکا آمدم ، در اینجا هم تخصص در مغز و اعصاب گرفتم. تفاوت جامعه پزشکی‌ در ایران و غرب از دید من: در غرب و به خصوص آمریکا "پزشک" نوکر مردم است و خدمت گذار به معنی‌ واقعی‌ در همان سطح یک معلم، کارمند محترم شهرداری، یک روزنامه نگار، و،...و....و..... و استفاده از القاب و عنوان در اینجا بسیاری مسخره است. ولی‌ در ایران متاسفانه بعضی‌ پزشکان (البته نه همه) احساس خدایی و خود برتر بینی‌ دارند. و من از این موضوع خیلی‌ متاسفم. سریال مهران مدیری که طبق معمول بقیه کارهای ایشان، بسیار برجسته است با زیرکی و تیزبینی فقط گوشه بسیار کوچکی از معضلات جامعه پزشکی‌ ایران را به تصویر کشیده. ولی‌ متاسفانه در جامعه ایران تحمل پذیرش نقد و انتقاد بسیار پائین است و این فقط به شغل ها، قومیت‌ها و قشر به خصوصی بر نمیگردد. حتی در یک خانواده، پدر یا مادر از نقد کردن توسط فرزند خود بر آشفته می‌‌شوند. در آمریکا، اروپا و کشور‌های با آزادی بیان که پذیرش و درک نقد در جامعه بالاست، تمام اقشار را زیر سوال میبرند و به طنز می‌‌کشند حتی شخص اول مملکت. ولی‌ متاسفانه در ایران عزیز هیچ کس جنبه و تحمل پذیرش انتقاد را ندارد. یک ضرب المثل معروف میگه: چوب را که برداری گربه دزده فرار میکنه" اگر ریگی در کفشمون نباشه و به همان قسم بقراطی که خوردیم، مریض‌ها را با انسانیت و وجدان معاینه و درمان کنیم، دیگر این جور طنزها ما را نمی‌‌لرزاند...