دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: آشفتگی‌های روان موجب تغییر عادات غذایی، افزایش خطر زایمان زودرس، تولد نوزاد کم‌وزن و حتی سقط جنین می‌‌شود و می‌تواند علایمی مانند خستگی، خواب‌آلودگی، بی‌خوابی و اضطراب ایجاد کند.

سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: آشفتگی‌های روان موجب تغییر عادات غذایی، افزایش خطر زایمان زودرس، تولد نوزاد کم‌وزن و حتی سقط جنین می‌‌شود و می‌تواند علایمی مانند خستگی، خواب‌آلودگی، بی‌خوابی و اضطراب ایجاد کند.

ماریا صادقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بارداری و تولد نوزاد شیرین‌ترین خاطره زوج‌ها محسوب می‌شود این حادثه فیزیولوژیک برای زنان دورانی منحصر به فرد و لذت‌بخش است.
وی افزود: در این دوران تغییرات زیادی در خلق و خوی و جسم زنان اتفاق می‌افتد و موجب بروز استرس‌های جدیدی در زندگی آنها می‌شود که چنانچه تحت کنترل قرار گیرد می‌تواند مادر را برای پذیرش تغییرات بارداری آماده‌تر کند.

*تغییرات خلقی علامت نگرانی در پذیرش بارداری است

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: تغییرات خلقی علامت نگرانی در پذیرش بارداری است، فرسودگی جسمانی و  تنش‌هایی که به جسم مادر باردار وارد می‌شود مشخص بوده و قابل درمان پیشگیری است اما تنش‌هایی که بر روح و روان جنین وارد می‌شود قابل تشخیص نیست.

*آشفتگی‌های روان موجب سقط جنین می‌شود

وی ادامه داد: اطلاعات نادرست یا گاهی نداشتن اطلاع در مورد مسائل بارداری بهداشت زنان باردار را به مخاطره می‌اندازد همچنین آشفتگی‌های روان موجب عدم توجه کافی مادر به بهداشت این دوره و مراقبت‌های اولیه، تغییر عادات غذایی، افزایش خطر زایمان زودرس، تولد نوزاد کم‌وزن و حتی سقط جنین می‌‌شود و می‌تواند علایمی مانند خستگی، خواب‌آلودگی، بی‌خوابی، اضطراب، افزایش فشار خون، پرخوری یا بی‌اشتهایی، سردرد، سرگیجه، افزایش ضربان قلب و گاهی کاهش مقاومت در برابر بیماری‌های عفونی ایجاد کند.

*استرس سطح بسیاری از هورمون‌ها را افزایش می‌دهد

دبیر انجمن علمی مامایی ایران تصریح کرد: استرس در زنان باردار سطح بسیاری از هورمون‌ها را در خون افزایش می‌دهد که این هورمون‌ها خونرسانی به جنین را از طریق جفت مختل می‌کند و در نتیجه جنین اکسیژن و مواد غذایی کافی را دریافت نمی‌کند و گاهی خطرات جدی را برای حاملگی رقم می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha