بررسی ناوگان وسایل نقلیه در شهر تهران نشان می ­دهد که 9.4 درصد از خودروهای سواری، 22.1 درصد از وانت­ها و 4.7 درصد از تاکسی‌های شهر تهران را خودروهای کاربراتوری تشکیل می ­دهند.

سلامت نیوز:بررسی ناوگان وسایل نقلیه در شهر تهران نشان می ­دهد که 9.4 درصد از خودروهای سواری، 22.1 درصد از وانت­ها و 4.7 درصد از تاکسی‌های شهر تهران را خودروهای کاربراتوری تشکیل می ­دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا؛ مهندس حسین شهبازی، کارشناس بخش سیاهه انتشار و پیش بینی آلودگی هوا گفت: نتایج بررسی ­ها و محاسبات انجام گرفته از منظر آلودگی هوا نتایج قابل توجهی از سهم خودروهای کاربراتوری را نشان می­ دهد.

او گفت: این محاسبات نشان می­ دهد به صورت کلی 51.3درصد از آلودگی تولید شده ناشی از تردد خودروهای سواری در شهر تهران متعلق به همان تعداد اندک خودرو کاربراتوری است که 9.4درصد از ناوگان خودروهای سواری شهر تهران را تشکیل می ­دهند. بر این اساس روزانه بیش از 400 تن آلودگی به وسیله خودروهای سواری کاربراتوری تولید شده و در هوای شهر تهران منتشر می­ شود.

به گفته شهبازی، بر اساس نتایج بررسی ها در واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوا، در ناوگان وانت­های در حال تردد در شهر تهران 22.2 درصد از کل ناوگان را وانت­ های کاربراتوری تشکیل می­ دهند که سهم 6 1.1درصد از کل انتشار آلایندگی تولیدی ناشی از تردد وانت­ ها در شهر تهران دارند. میزان انتشار آلایندگی تولیدی روزانه وانت­ های کاربراتوری در شهر تهران در حدود 151 تن است.

همچنین در ناوگان تاکسی­ ها 4.7 درصد از کل ناوگان را تاکسی­ های کاربراتوری تشکیل داده، که سهم 14.7درصد از کل انتشار آلایندگی تولیدی ناشی از تردد تاکسی­ ها در شهر تهران دارند. میزان انتشار آلایندگی تولیدی روزانه تاکسی­ های کاربراتوری در شهر تهران در حدود 45 تن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha