چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 143646

عضو كمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مرگ‌ومیرناشی ازسوءتغذیه، مصرف موادغذایی ناسالم و بیماری‌های مرتبط با آب كه بگذریم، به آمار تكان‌دهنده ۲۲۰ هزار مرگ در سال به دلیل استفاده بی‌رویه سموم شیمیایی در تولید مواد غذایی می‌رسیم.

سموم كشاورزی سالانه 220 هزار نفر را می‌كشد

سلامت نیوز:عضو كمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مرگ‌ومیرناشی ازسوءتغذیه، مصرف موادغذایی ناسالم و بیماری‌های مرتبط با آب كه بگذریم، به آمار تكان‌دهنده ۲۲۰ هزار مرگ در سال به دلیل استفاده بی‌رویه سموم شیمیایی در تولید مواد غذایی می‌رسیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان،معصومه آباد در یكصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در نطق خارج از دستور به مخاطرات بهداشتی شهر تهران اشاره كرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در 17 اسفند سال گذشته در جمع مسئولان محیط زیست و شهرداری در راستای ارتقای سلامت شهر بر لزوم پیشبرد تمهیدات لازم برای آماده سازی فضاهایی برای تفرجگاه شهروندان تاكید كردند.

او افزود: خوشبختانه در همان بدو سال 94 كه به نام زیبای دولت وملت همدلی و همزبانی مزین شده شاهد به ثمر رسیدن همت اراده ملی سازمان‌هایی از جمله وزارت اطلاعات، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در اجرای طرح جهادی آزادسازی و بازسازی جنگل قوچك باشیم. عضو كمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: اختصاص 1400 هكتار زمین به فضای سبز شهر تهران امكان توسعه ورزش همگانی و غنی‌سازی اوقات فراغت را برای شهروندان بیش از پیش مهیا می‌كند كه این امر تاثیر شایانی روی سلامت شهروندان خواهد گذاشت.

او خاطرنشان كرد: متاسفانه در كنار الگوی قضایی نامناسب و محدودیت‌هایی كه سبك زندگی شهرنشینی بر مردم تحمیل كرده و شهروندان را از حق داشتن محیط زیست سالم شهری محروم كرده شاهد شیوع بیماری‌های ناشی از كم تحركی و تغذیه هستیم. آباد تصریح كرد: تحرك كمتر افراد در فضاهای باز و كمبود ویتامین d به عنوان عامل تامین كننده جذب كلسیم بین سنین مختلف به وجود آمده كه عوارض متعددی مانند پوكی استخوان را به همراه داشته و حتی ممكن است منجر به افزایش آمار ازكارافتادگی زودرس در جامعه شود.

او ادامه داد: الگوی نامناسب تغذیه همراه با كمبود آهن و كم‌خونی ناشی از آن به عنوان یكی از عمده‌ترین مشكلات تغذیه‌ای و بهداشتی كشور منجر به كاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری كودكانمان شده و به آن دامن زده است. عضو كمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: همچنین با توجه به اینكه سرانه مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی محتوی كلسیم در ایران كمتر از یك چهارم حداقل استانداردهای جهانی است، رشد فیزیكی، سلامت فردی و اجتماعی شهروندان را بیش از پیش در معرض خطر قرار داده است تا جایی كه وزارت بهداشت در سال گذشته متوسط كوتاهی قد كودكان زیر 5 سال كشور را 68 درصد اعلام كرده است. به گزارش تسنیم آباد تصریح كرد: با توجه به اینكه شعار سازمان جهانی بهداشت در سال 2015 بهبود ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا بشقاب همیشه و همه جا تعیین شده است، لازم است مسئولان مربوطه نسبت به رفع نواقص موجود در قوانین مربوط به ایمنی مواد غذایی از محل تولید تا آخرین حلقه زنجیره مصرف و همچنین اشاعه الگوهای سالم و مناسب تغذیه و ارتقای سطح دانش و آگاهی شهروندان نسبت به امنیت و ایمنی غذاها، تمهیدات لازم را به كار ببندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha