عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از توزیع ناعادلانه خدمات سلامت در مناطق محروم، گفت:‌ برای رفع چنین معضلی نیازمند بازنگری در طرح تحول سلامت خواهیم بود.

توزیع ناعادلانه خدمات سلامت در مناطق محروم

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از توزیع ناعادلانه خدمات سلامت در مناطق محروم، گفت:‌ برای رفع چنین معضلی نیازمند بازنگری در طرح تحول سلامت خواهیم بود.

سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت،‌ با یادآوری روز جهانی سلامت و شعار این روز به عنوان عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، افزود:‌ از اقدامات مثبت در دولت یازدهم توجه ویژه به حوزه سلامت است اقدامی که با اجرای نظام سلامت تحولی را در جامعه پدید آورد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ با اجرای طرح تحول سلامت همکاری خوبی بین دولت و مجلس برای به سرانجام رسیدن این طرح شکل گرفت تا جایی که مجلس اعتبارات خوبی در اختیار وزارت بهداشت قرار داد تا بتواند اقدامات مثبتی در این حوزه انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت نیازمند گام‌های موثرتری در حوزه بهداشت و درمان هستیم، گفت:‌ نواقصی در برخی اقدامات مشاهده می‌شود که ممکن است در درازمدت معضلاتی را در این حوزه پدید آورد؛ متاسفانه هنوز دسترسی عادلانه به خدمات سلامت وجود ندارد و همچنان دریافت‌ زیرمیزی از سوی برخی پزشکان صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین قرار بود پزشکانی که با طرح تحول سلامت همکاری دارند در بخش خصوصی فعالیت نداشته باشند اما متاسفانه چنین اقدامی عملیاتی نشده به طوریکه در این میان پزشکی که کاملا خود را صرف طرح تحول سلامت کرده است متضرر خواهد شد.

عباسی یادآور شد:‌ از سویی دیگر شنیده می‌شود که قرار است به صورت پلکانی درآمد پزشکان کاهش یابد که این اقدام با واکنش منفی جامعه پزشکی همراه خواهد بود و آینده نظام تحول سلامت را با شکست مواجه خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت بازنگری بر اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات سلامت،‌ تصریح کرد: بدون‌شک برای تحقق شعار روز جهانی سلامت نیاز است بازنگری طرح تحول سلامت هرچه سریع‌تر صورت گیرد تا بتوان نواقص اجرایی شدن این طرح را به درستی برطرف کرد.

وی افزود: متاسفانه هنوز در برخی از شهرستان‌های کشور دسترسی به خدمات سلامت ناعادلانه است و اغلب مناطق محروم در کشور از این معضل به شدت رنج می‌برند که بدون‌شک ادامه این روند موجی از نارضایتی را در بین آحاد مردم جامعه پدید می‌آورد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر امسال بتوانیم بازنگری خوبی در طرح تحول سلامت داشته باشیم بی‌رغبتی پزشکان برای همکاری با این طرح بیشتر خواهد شد و طرح با شکست مواجه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پزشکان متخصص شهرهای کوچک! ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    11 0
    "متاسفانه هنوز دسترسی عادلانه به خدمات سلامت وجود ندارد" برادر منظور از دسترسی چیست؟وجودراههای صعب العبوراست؟ عدم داشتن وسیله نقلیه برای رسیدن به مراکز تخصصی وفوق تخصصی در شهرهای بزرگ است؟ یا نوبت دهی طولانی در مراکز تخصصی کلان شهرهاست؟ یا منظورتان توزیع خشک وخالی پزشکان متخصص بدبخت در شهرهای کوچک است؟شاید هم منظورتان واردات عظیم تجهیزات تخصصی وفوق تخصصی وراه اندازی بیمارستانهای بزرگ در شهرهای عاری از جمعیت زیاد است؟ برادر عزیز تعریف منطقه محروم از نظر شما چیست؟آیابعد از 36 سال ،حرف زدن از منطقه محروم توسط شما نماینده عزیز زیر سئوال بردن خدمات نظام نیست؟چرا بی جهت به مغالطه کاران وانحصارطلبان می پیوندید وحرف کهنه توزیع ناعادلانه را که دیگر رنگی ندارد تکرار می کنید؟اگر بدون اطلاع کافی از این موارد دم میزنید با این جملات بالا دیگر از این به بعد این عبارات ساده انگارانه را تکرار نکنید!مردم با عشق ورضایت به شهرهای بزرگ میروند وبا کمترین هزینه به متخصص وفوق تخصص دسترسی دارند براساس کدام آمار از نارضایتی مردم حرف میزنید؟حتمادر یک روستای به تعداد 4 خانوار متخصص زنان برای سزارین ندارید که با زدن بیمارستان دراین روستا !!!مشکل را حل کنید!!! این طبیعی است که مثل تمام کشورهای جهان مراکز تخصصی وفوق تخصصی درمراکز استانها متمرکز باشد مخصوصا در ایران که عمده نرخ رشد جمعیت شهری متکی بر مراکز استان‌ها یا کلانشهرهاست. اگر منظورتان صف طولانی در مراکز تخصصی مراکز استانهاست پس چرا در امتحان رزیدنتی سهمیه مناطق محروم گذاشته اید وآیا این متخصصان تابحال توانسته اند کار مفیدی برای این مردم بکنند!برادر درمانگاهها وبیمارستانهای کلان شهرها نیاز شدید ومبرم به پزشکان متخصص دارندوشما وامثال شما ما پزشکان متخصص را بیهوده با اسم مناطق محروم از خدمت رسانی به مردم بازداشته اید وسرمایه انسانی کشور راتلف میکنید! خداوند قاضی عادلی است.......