چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 143657

بر طبق بررسی‌های اخیر حدود 85 تا 90 درصد مردم در طول زندگی خود، کمردرد را تجربه می‌کنند که اغلب موارد این عارضه ناشی از الگوهای نادرست زندگی است.

سلامت نیوز: بر طبق بررسی‌های اخیر حدود 85 تا 90 درصد مردم در طول زندگی خود، کمردرد را تجربه می‌کنند که اغلب موارد این عارضه ناشی از الگوهای نادرست زندگی است.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: درد ناحیه کمر یکی از مهمترین و شایع‌ترین مشکلات در بین مردم جوامع مختلف است که هزینه‌های زیادی اعم از مالی و جانی را به دولت‌ها و مردم تحمیل می‌کند. 

وی با بیان اینکه آمارهای مختلفی در خصوص درصد ابتلا به کمردرد وجود دارد،‌ تاکید کرد: بر طبق بررسی‌های اخیر حدود 85 تا 90 درصد مردم در طول زندگی خود،‌ کمردرد را تجربه می‌کنند که اغلب موارد این عارضه ناشی از الگوهای نادرست زندگی است.

تکبیری گفت: ستون فقرات از توده‌هایی استخوانی به نام مهره تشکیل شده است که هر نوع آسیب و فشار به این مهره‌ها موجب بروز دردهایی از خفیف تا شدید می‌شود. 

وی یادآور شد: بزرگترین عامل بروز کمردرد بلند کردن اجسام سنگین است و متاسفانه وقتی یک جسم را بلند می‌کنیم، بیشتر به فکر این هستیم که جسم آسیب نبیند و به سلامتی بدن به ویژه ستون فقرات و کمر خود هیچ‌گونه توجهی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha