برخلاف عقاید عامه مردم، مصرف کمپوت آناناس تاثیری در بهبود جراحات پس از عمل نخواهد داشت و میوه‌های تازه مناسبترین خوراكی برای كمك به بهبود بیماران هستند.

دکترعبدالجلیل کلانترهرندی، متخصص جراحی پلاستیک با بیان این مطلب در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان كرد: کمپوت آناناس برخلاف تصورعامه مردم نمی‌تواند در سلامتی فردی که عمل جراحی انجام داده است تاثیرگذار باشد بلکه استفاده از آب و میوه‌های تازه بهترین جایگزین برای این امر به شمار می‌آید.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران در این باره گفت: از آنجا که محصولات کنسرو شده دارای مواد نگهدارنده هستند و در ترکیبات آنها از مواد افزودنی استفاده شده است نمی‌توانند خواص میوه‌های تازه را دارا باشند. همچنین آناناس دارای بسیاری مواد غذایی مناسب از جمله ویتامین C است که با مدت زمان طولانی طی شده از تهیه آن و حرارت ناشی از پخت آن، این مواد از بین می‌روند.

دکتر کلانترهرندی در ادامه به ایسنا گفت: همچنین از آنجا که شرایط تولید کمپوت برای ما مجهول است و نمی‌دانیم از چه نوع حرارت یا اشعه‌ای برای تهیه آن استفاده شده است، بنابراین ماده مناسبی برای استفاده پس از عمل نخواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به سرطان زا بودن مواد نگهدارنده و عدم استفاده از غذای آماده و کنسروی تا حد امکان جهت جلوگیری از مصرف این مواد توصیه کرد: بنابراین آن چه که از زمان تولید آن مدت زمان زیادی سپری ‌شود، در سلامت آن جای سئوال خواهد بود لذا تمام افراد به ویژه افرادی که اعمال جراحی از جمله زیبایی مثل جراحی بینی را انجام داده‌اند بهتر است از میوه‌های تازه و آب سالم استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha