به دنبال عضویت ایران در انجمن بین‌المللی تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی (ISMRM)، انجمن ایرانی تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی (ISMRM Iranian Chapter) با شعار "یک جامعه برای پزشکان و دانشمندان" تشکیل شد.

سلامت نیوزبه دنبال عضویت ایران در انجمن بین‌المللی تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی (ISMRM)، انجمن ایرانی تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی (ISMRM Iranian Chapter) با شعار "یک جامعه برای پزشکان و دانشمندان" تشکیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر حمیدرضا سلیقه‌راد به راه‌اندازی انجمن ایرانی تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی اشاره کرد و گفت: این انجمن با تلاش‌ تمام مسوولان در طول سه سال راه‌اندازی شد و درصدد برقراری ارتباط موثر میان نیازهای کلینیکی از یک سو و راه‌حل‌های فنی از سوی دیگر در حوزه تصویربرداری تشدید مغناطیسی است.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از چنین ارتباطی از میان برداشتن فاصله میان دو جامعه بالینی و تحقیقاتی در جهت اشتراک‌گذاری هر چه بیشتر و بهتر دانش و فن تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی است.

رئیس انجمن ایرانی تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی، با اشاره به اینکه امروزه با پیشرفت سریع علوم و تکنولوژی، مرزهای علوم مختلف در هم ادغام شده است، اظهار داشت: چنین ضرورتی بویژه در علوم مرتبط با پزشکی بیشتر احساس می‌شود.

سلیقه‌راد تاکید کرد: تصویربرداری تشدید مغناطیسی به صورت شاخه‌ای از علم پزشکی به منظور ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران، نیازمند مشارکت نزدیک علوم دیگر همچون فیزیک، مهندسی پزشکی، مهندسی برق، بیوشیمی، ریاضی و آمار در جهت تکمیل و گسترش کاربردهای کلینیکی، تشخیصی و درمانی است.

وی با بیان اینکه انجمن ایرانی تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی با تشویق افراد مرتبط با کلینیک به سمت تحقیق و پژوهش، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برقراری ارتباط بین نیازهای کلینیکی و راه‌حل‌های تکنولوژیکی در حوزه تصویربرداری تشدید مغناطیسی را دنبال می‌کند، گفت: در تلاش هستیم با کمک مراکز معتبر در کشور چون مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، و همچنین با کمک گرفتن از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی مختلف که با حوزه تصویربرداری تشدید مغناطیسی در ارتباط هستند، متخصصان و اساتید برجسته را برای همکاری‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی ترغیب کنیم.

سلیقه راد با تاکید بر اینکه انجمن مذکور ارتقای سطح همکاری‌های ملی و بین‌المللی را به عنوان هدف اصلی پیگیری خواهد کرد، افزود: در راستای نیل به این هدف، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی و پژوهشی در اولویت برنامه‌های انجمن قرار دارد.

این عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: برگزاری چنین سمینارها و کارگاه‌هایی موجب شکوفایی استعدادهای جوان کشور و آشنایی هر چه بیشتر محققان و متخصصان ایرانی با علوم روز تشخیصی و درمانی در حوزه تصویربرداری تشدید مغناطیسی خواهد شد.

رییس انجمن ایرانی تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی اظهار کرد: ایجاد ارتباط حرفه‌ای با دیگر جوامع تصویربرداری مغناطیسی در سراسر جهان و برقراری ارتباط میان موقعیت‌های تحصیلی، تجاری و شغلی تصویربرداری تشدید مغناطیسی و همچنین معرفی افراد واجد مهارت و تخصص برای این موقعیت‌ها از دیگر اهداف مهم انجمن است.

سلیقه‌راد اضافه کرد: همه ساله مقالات علمی بسیاری از محققان کشوردر کنفرانس های معتبر جهانی پذیرفته می‌شوند که بسیاری از آن‌ها به دلیل هزینه‌های بالای سفر و شرکت در کنفرانس، قادر به حضور در مجامع جهانی و تبادل اطلاعات با سایر دانشمندان و محققان نیستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه انجمن ایرانی تصویربرداری تشدید مغناطیسی سعی در ایجاد کانال‌هایی جهت کاهش هزینه‌های سالانه شرکت در اجلاس‌های بین‌المللی و اعطای تسهیلات دارد، بیان داشت: علاوه بر این جذب سرمایه جهت تسهیل فعالیت‌هایی که منجر به اقدامات جدید در زمینه تصویربرداری تشدید مغناطیسی در پزشکی می‌شود نیز در دستور کار قرار دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha