با وجود قول‌های وزارت بهداشت برای رفع کمبود دارو در کشور اما هنوز در برخی موارد شاهد سرگردانی بیماران و خانواده‌های آنان در داروخانه‌ها برای تهیه دارو هستیم.

وقتی تولید داخلی هم نمی‌تواند مشکل کمبود دارو را حل کند

سلامت نیوز: با وجود قول‌های وزارت بهداشت برای رفع کمبود دارو در کشور اما هنوز در برخی موارد شاهد سرگردانی بیماران و خانواده‌های آنان در داروخانه‌ها برای تهیه دارو هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سال گذشته معاون غذا و داروی وزارت بهداشت کشور از تولید داخلی بیش از ۳۰ قلم دارو خبر داد اما با وجود تمام این تلاش‌ها هنوز بیمارانی در کشور هستند که خانواده‌های آنان برای تامین دارو باید در داروخانه‌ها سردرگم باشند و به نظر می‌رسد حتی تولید برخی دارو‌ها در داخل نیز هنوز نتواسته مشکل تامین داروی بیماران را برطرف کند. 

طبق پیگیری‌های ما و طبق گفته برخی از بیماران همچنان داروهایی چون «ب س ژ» برای سرطان مثانه در بازار دارویی کشور یافت نمی‌شود.

دکتر دیناروند، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت معتقد است، کمبود‌های دارویی کشور در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ بسیار کمتر شده به این معنی که در ۶ ماهه نخست سال ۹۳ شرایط بسیار خوبی در حوزه دارو ایجاد شد. 

وی درخصوص در دسترس نبودن برخی از دارو‌ها برای بیماران نیز می‌گوید: واردات دارو برای بیماری‌هایی که نیازمند داروهای خاص هستند ادامه دارد و ما به هیچ عنوان دسترسی بیماران به دارو را محدود نکرده‌ایم. 

در دسترس نبودن دارو برای بیماران و خانواده‌های آنان بسیار سخت و هزینه‌بر است که این مشکلات عزم مسئولان بهداشت و درمان کشور را می‌طلبد تا مسیر دسترسی بیماران به دارو را به نحوی هموار کنند تا دیگر شاهد سردرگمی خانواده بیماران در داروخانه‌ها برای تامین داروی مورد نیاز بیمار خود نباشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha