چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 14368

تحقیقات نشان می‌دهد كه شكلات و چای، قدرت مغز را افزایش می‌دهند.

بر اساس نتایج پژوهش‌های اخیر افرادی كه شكلات یا چای مصرف می‌كنند در تست‌های مفهومی نمرات بالاتری می‌گیرند و قدرت عملكرد‌های ذهنی و ادراكی آنها نیز نسبت به كسانی كه به خوردن این مواد عادت ندارند به مراتب بیشتر است.

در این تحقیقات، پژوهشگران دپارتمان فیزیولوژی، آناتومی و ژنتیك دانشگاه آكسفورد روی 2 هزار و 31 فرد سالمند در گروه سنی بین 70 تا 74 سال مطالعه كردند.

آنها رابطه بین عملكرد ذهنی و مصرف شكلات و چای را كه مهمترین مواد حاوی فلاوونوئیدها هستند، در این افراد مورد ارزیابی و آزمایش قرار دارند.

شركت كنندگان ابتدا پرسشنامه‌هایی را درباره عادتهای تغذیه شان پركردند و پس از آن به درخواست محققان در آزمایشات و آزمونهای ذهنی شركت كردند.

به گزارش ایسنا، مطالعه روی نقش میكرومواد مغذی در كاهش توانایی ذهنی ناشی از افزایش سن همواره مورد توجه دانشمندان بوده و این تحقیقات هم چنان رو به افزایش است.

میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی چون چای و قهوه و كاكائو منابع غذایی اصلی حاوی پلی فنول‌ها هستند.

پلی فنول‌های موجود در مواد غذایی در واقع فلاوونوئیدهایی هستند كه بر اساس یافته‌های قبلی دانشمندان، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از زوال عقل و اختلال مشاعر دارند. نتایج این پژوهش در مجله «نوتریشن» منتشر شده است.

با این حال دانشمندان توصیه می‌كنند كه مصرف این مواد خوراكی كه در حد تعادل بسیار بهتر است؛ چرا كه زیادروی در خوردن آنها می‌تـواند از سوی دیگر مشكلات بیشتری برای سلامتی به همراه بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha