چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 143680

عضو شورای عالی نظام پرستاری با تأکید بر ضرورت مشارکت بیش از پیش پرستاران در چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری، گفت: پرستاران باید با حضور گسترده خود در انتخابات نشان دهند که پشتوانه قوی و حامی مستحکمی برای نظام پرستاری هستند.

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری با تأکید بر ضرورت مشارکت بیش از پیش پرستاران در چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری، گفت: پرستاران باید با حضور گسترده خود در انتخابات نشان دهند که پشتوانه قوی و حامی مستحکمی برای نظام پرستاری هستند.

حسین پوپ در گفت و گو با نظام پرستاری گفت: با توجه به اتفاقات اخیری که در حوزه پرستاری روی داده است، جامعه پرستاری باید با حضوری گسترده در انتخابات پیش روی نشان دهد که پشتوانه مستحکمی برای نظام پرستاری است و چه بسا امسال بسیار گسترده تر و کامل تر از همیشه و سه دوره قبل در این انتخابات مشارکت کرده و حمایت خود را نشان دهد.

وی افزود: قطعاً مشارکت بالای جامعه پرستاری موجب می شود تا سازمانی مقتدر معرفی شود که نمایندگان آنها می توانند تصمیماتی بگیرند که در حوزه بهداشت و درمان اثر گذار تر باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به برخی اختلاف نظر ها در حوزه پرستاری گفت: بی شک هدف نهایی تمامی گروه ها و تشکل ها ارتقاء حرفه پرستاری، امتیاز گرفتن برای پرستاران و بهبود کیفیت خدمات مراقبت و پرستاری و ارائه خدمات بهتر به بیمار است و به همین دلیل هر چه مشارکت جدی تر باشد، حرفه پرستاری بهتر می تواند خودش را معرفی کند و پشتوانه محکمتری برای اثر گذاری در حوزه بهداشت و درمان خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته اگر این امکان وجود داشت که انتخابات در روز غیر تعطیل برگزار می شد قطعاً با توجه به حضور بالای پرستاران در بیمارستانها میزان مشارکت 30 تا 40 درصد افزایش می یافت اما با توجه به قانون انتخابات این پیشنهاد عملی نیست اما با تمام این شرایط پرستاری هم اکنون در بازه زمانی حساسی واقع شده است و به نظر می رسد پرستاران باید بیشتر خود را نشان دهند و درصد مشارکت بالایی داشته باشند تا سازمان با اتکا به پشتوانه و حمایتی قوی بتواند اثر گذاری بیشتری در حوزه بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha