چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 143688

رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری جزئیات نحوه برگزاری این دوره از انتخابات را تشریح کرد.

جزئیات برگزاری چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری

سلامت نیوز: رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری جزئیات نحوه برگزاری این دوره از انتخابات را تشریح کرد.

سید حسن امامی رضوی در گفت و گو با نظام پرستاری با اشاره به اینکه روند برگزاری این دوره از انتخابات نظام پرستاری با دوره های گذشته تغییر جدی ندارد، گفت: انتخابات طبق جدول زمان بندی در 29 خرداد برگزار می شود و اگر مورد پیش بینی نشده ای در جریان برگزاری انتخابات نداشته باشیم، انتخابات در مرحله اول که انتخاب هیئت مدیره های سازمان نظام پرستاری است بر اساس آنچه در جدول زمان بندی اعلام شده است، برگزار می شود.

وی در خصوص شرایط متقاضیان کاندیداتوری انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری گفت: شرط سنی خاصی برای این منطور لحاظ نشده است و اعضای سازمان با سابقه سه سال عضویت و داشتن صلاحیت های عمومی امکان کاندیدا شدن در این انتخابات را دارند و عضویت در سازمان نظام پرستاری نیز شرط شرکت کنندگان برای رأی دادن در انتخابات است.

وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان عضویت در هیئت مدیره های نظام پرستاری شهرستانها از تاریخ 26 فروردین به مدت 10 روز تا تاریخ ششم اردیبهشت 94 انجام می شود.

رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری افزود: نظارت و تعیین صلاحیت کاندیداها بر عهده هیئت نظارت بر انتخابات است که معمولاً از مراجع سه گانه شهرستانها سوال می شود و اگر صلاحیت داوطلبی احراز نشود به وی اعلام می شود و فرد مذکور در صورت اعتراض می تواند به هیئت های بالادست که هیئت مرکزی است، موارد اعتراض خود را اعلام کند تا در مهلت تعیین شده به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه پیش بینی شده بررسی صلاحیت داوطلبان و اعلام اسامی به هیئت اجرایی شهرستانها نیز از هشتم اردیبهشت تا 30 اردیبهشت به مدت 15 روز انجام می شود و اسامی افراد واجد شرایط نیز دوم تا سوم خرداد اعلام می شود.

امامی رضوی اضافه کرد: معترضان به رد صلاحیت ها می توانند در مهلت پنج روزه از 4 تا 10 خرداد نسبت به رد صلاحیت اعتراض خود را اعلام کنند و هیئت مرکزی نظارت، 7 روز فرصت بررسی شکایات واصله را از 11 خرداد تا 20 خرداد دارد تا تأیید صلاحیت شدگان جدید را طی صورتجلسه به هیئت نظارت و اجرایی شهرستان اعلام کند و نسبت به انتشار آگهی اسامی آنان به فوریت اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه محدودیتی برای تعداد کاندیداهای هیئت مدیره ها وجود ندارد، گفت: اگر چه یک تعدادی حد نصاب دارد اما بیشتر، حد نصاب حداقلی مد نظر است تا حداکثری و البته در این باره در دوره قبل یک استثنایی هایی را داشتیم. به عنوان مثال در مورد آن حداقلی ها نیز در برخی جاها جتی اگر تعداد نامزدها به یک نفر هم می رسید، هیئت نظارت آن یک نفر را نیز به منظور ایجاد تشویق به انتخابات مورد قبول قرار داد هر چند این موضوع عمومیت نداشت.

رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری، زمان برگزاری تبلیغات کاندیداها را از 21 تا 27 خرداد به مدت 6 روز اعلام کرد و گفت: تبلیغات نیز بر اساس ضوابط پیش بینی شده توسط کاندیداها صورت می گیرد و اگر اجرای ضابطه خاصی احساس شود، هیئت نظارت بنا بر نیاز آن را اعلام می کند.

وی افزود: انتخابات نظام پرستاری در 128 شهرستان برگزار می شود و در مورد تعداد شعب اخذ رأی نیز بر خلاف نظام پزشکی که در تهران ثابت بود در انتخابات نظام پرستاری تعداد شعب زیاد است، به ویژه شعب سیار را بیشتر داشته ایم. تعداد شعب برگزاری انتخابات با هماهنگی هیئت های اجرایی شهرستان ها و هیئت های نظارت شهرستان ها ممکن است متغیر شود و در حال حاضر نمی توان تعداد مشخصی را اعلام کرد و قطعاً تعداد شعب بنا بر تشخیص هیئت های نظارت و اجرایی شهرستانها بر اساس نیاز خواهد بود.

امامی رضوی خاطر نشان کرد: چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری به صورت همزمان در سراسر کشور در تاریخ 29 خرداد برگزار می شود و بلافاصله بعد از اتمام زمان انتخابات، شمارش آرا آغاز می شود و نتایج اولیه توسط هیئت اجرایی شهرستان ها در روزهای 30 و 31 خرداد اعلام می شود.

وی افزود: شکایات و اعتراض ها به نتایج از طرف کاندیداها به همراه مدارک و مستندات در اول تیر توسط هیئت های نظارت شهرستان دریافت شده و پس از ارسال شکایات واصله به هیئت مرکزی نظارت، این هیئت 4 روز فرصت بررسی شکایات، اتخاذ تصمیم و اعلام نتیجه به هیئت نظارت شهرستان ها را دارد و نهایتاً در تاریخ 9 تیر نتایج قطعی انتخابات اعلام می شود.

رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری، افزود: هیئت مدیره های جدید نیز بعد از رسیدگی به اعتراضات و تأیید انتخابات حوزه توسط هیئت نظارت دیگر عملاً شکل قانونی می گیرند.

 امامی رضوی با اشاره به تدابیر پیش بینی شده برای سلامت و امنیت در برگزاری چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری گفت: به این منظور هماهنگی های لازم با نیروهای انتظامی انجام می شود تا انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha