چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 143696

معاون اداره کل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، از نظارت و کنترل دقیق سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی تا رسیدن به سبد غذایی مردم، خبر داد.

سلامت نیوز:معاون اداره کل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، از نظارت و کنترل دقیق سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی تا رسیدن به سبد غذایی مردم، خبر داد.

دکتر سهیل اسکندری در گفتگو با مهر به موضوع سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: ممکن است مواد غذایی حاوی برخی باقی مانده سموم در دفع آفات نباتی و آلاینده های دیگری باشند لذا تمام مواد غذایی نیازمند تولید در داخل، ابتدا توسط مسئولین فنی و یا معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بررسی و نمونه برداری می گردد و در صورت عدم دارا بودن مشکلات سلامت و ایمنی غذایی، وارد بازار می شوند.

وی در ارتباط با فرآورده های غذایی وارداتی نیز اظهارداشت: در مبادی ورودی کشور و قبل از ورود به سطح عرضه کشور و بنا بر ماهیت کالا نمونه برداری های لازم از نظر دفع سموم آفات نباتی صورت پذیرفته، در صورت تایید وارد سبد مصرف مردم می شود.

اسکندری با عنوان این مطلب که سازمان غذا و دارو در ارتباط با شناسایی باقی مانده سموم در انواع و اقسام مواد غذایی فرآیند شده توانمندی خود را افزایش داده است، تاکید کرد: با استفاده از تجهیزات به مراتب پیشرفته تر نسبت به گذشته، می توانیم تعداد بیشتری از سموم را بررسی و کشف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha