چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 143710

پزشکان بیمارستانی در کانادا پس از معاینه کودکی هشت ساله دریافتند این امکان وجود دارد که کودکان از طریق انتقال و تزریق خون به آلرژی غذایی مبتلا شوند که البته تعداد این موارد نادر است.

سلامت نیوز: پزشکان بیمارستانی در کانادا پس از معاینه کودکی هشت ساله دریافتند این امکان وجود دارد که کودکان از طریق انتقال و تزریق خون به آلرژی غذایی مبتلا شوند که البته تعداد این موارد نادر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از (ایسنا)، دکتر «جولیا اوپتون» به همراه تیم تحقیقاتی‌اش در این بررسی مشاهده کردند این پسر پس از دریافت خون از فرد مبتلا به آلرژی به ماهی و بادام زمینی به این مواد خوراکی حساسیت پیدا کرد.

پزشکان تاکید کردند: این بیمار به دلیل ابتلا به واکنش‌های آلرژیک تحت درمان قرار گرفت و این آلرژی‌ پس از گذشت چند ماه به خودی خود درمان شد.

تیم تحقیقاتی اوپتون تصریح کرد: اهداکنندگان خون که به آلرژی غذایی مبتلا هستند، می‌توانند آنتی‌بادی‌های ایجاد کننده آلرژی به نام «پادتن ای» در فرآورده‌های خونی از قبیل پلاکت‌ها را منتقل کنند.

به گفته پزشکان درحالیکه انتقال آلرژی به مواد غذایی از طریق تزریق خون امری نادر به حساب می‌آید اما ضرورت دارد والدین و پزشکان از احتمال وقوع آن در کودکان آگاه باشند و بررسی کنند آیا آنان پس از دریافت خون به آلرژی غذایی جدیدی مبتلا شده‌اند یا نه؟

اوپتون همچنین گفت: افراد نباید خود را در مورد ابتلا به آلرژی‌های غذایی از طریق تزریق خون بیش از حد نگران کنند، این وضعیت به خوبی قابل تشخیص است و به طور معمول طی چند ماه برطرف می‌شود.

به گزارش ایسنا هلث دی نیوز، دکتر «لنارت لاگبرگ» از بیمارستان دانشگاه North Shore نیویورک نیز گفت: انتقال آنتی‌بادی‌هایی همچون موردی که در این بررسی مورد مطالعه قرار گرفته آنتی‌بادی متفاوت با آنچه هستند که توسط سیستم ایمنی بدن تولید می‌شود و معمولا برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha