پس از اینکه در دی ماه سال گذشته از سوی وزارت بهداشت اعلام شد که 17 واحد دانشگاه آزاد صلاحیت آموزشی برای تربیت کارشناس مامایی ندارند، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از بازگشت دوباره بخشی از این واحدها به چرخه آموزش و ارائه استانداردها به وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر سیدحسن یحیوی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در گفتگو با مهر با اعلام این خبر افزود: امکانات آموزشی و استاندارد آموزش برای تربیت کارشناس رشته مامایی در بخشی از این واحدها تامین شده و این اجازه به ما داده شده است که این واحدها را به چرخه آموزش بازگردانیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد یادآور شد: 9 واحد از 17 واحدی که سال گذشته از سوی وزارت بهداشت حکم به تعطیلی آموزش مامایی در آنها داده شده بود، توانسته اند استاندارد لازم را کسب کنند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد استانداردها و امکانات این واحدها را به وزارت بهداشت اعلام کرده است و این اجازه را یافته ایم که بتوانیم این واحدها را در کنکور سال آینده به مجموعه واحدها اضافه کنیم.

به گزارش مهر، در دی ماه سال گذشته شورای گسترش وزارت بهداشت صلاحیت 17 برنامه آموزشی مامایی در دانشگاه آزاد اسلامی را لغو و این موضوع را به این دانشگاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد.

بر اساس این مصوبه این بخشها تا اطلاع ثانوی اجازه تربیت دانشجو در هیچ یک از مقاطع در رشته مامایی را ندارند. لغو این صلاحیت پس از بازدیدها و ارزیابی وزارت بهداشت از واحدهای دارای رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت.

این مصوبه در تاریخ 26 آذر ماه سال 86 و به استناد رای صادره در جلسه یکصد و هشتاد و سوم شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی اعلام شد.

بر این اساس این رای صلاحیت 17 واحد دانشگاه آزاد در زمینه آموزش رشته مامایی در شهرهای مرند، مراغه، مسجد سلیمان،‌ مهاباد،‌ ارسنجان،‌ آستارا،‌ قوچان، فیروزآباد، شهرکرد، نجف آباد، بیرجند، بهبهان،‌ زاهدان، آبادان، گچساران، جهرم و خلخال طرح و ابطال کلی شد.

شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت مقرر کرد که این واحدها از سال تحصیلی 88 - 87 مجاز به پذیرش دانشجو در رشته مامایی نخواهند بود.

همچنین دانشگاه آزاد ملزم شد که گزارشی از وضعیت استانداردسازی آموزش مامایی در این دانشگاه به وزارت بهداشت ارائه کند که بر اساس اعلام دفتر گسترش و ارزیابی آموزش پزشکی وزارت بهداشت این واحدها تنها پس از تامین استانداردهای آموزشی لازم و تایید وزارت بهداشت می توانند نسبت به این کار اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha