پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 143743

استفاده از ماسک های طبیعی، علاوه بر براق کردن، خشکی و آسیب دیدگی موها را نیز برطرف می کند. این مواد طبیعی برخلاف مواد شیمیایی که تأثیرگذاری کوتاه مدت دارد، باعث سلامت طولانی مدت مو می شود.

ماسکی که موها را براق می کند

سلامت نیوز: استفاده از ماسک های طبیعی، علاوه بر براق کردن، خشکی و آسیب دیدگی موها را نیز برطرف می کند. این مواد طبیعی برخلاف مواد شیمیایی که تأثیرگذاری کوتاه مدت دارد، باعث سلامت طولانی مدت مو می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این ماسک ها عبارت است از:

* موز، عسل و بادام: چند قطره روغن بادام را با 2 قاشق غذاخوری عسل و یک موز رسیده خوب مخلوط کنید و 20دقیقه روی موها قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. به مدت یک ماه، هر هفته از این ماسک استفاده کنید.

* قهوه: قهوه دم کرده و سرد را به موهایتان بمالید، ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه بشویید. این کار باعث تیره شدن مو می شود.

* آب لیمو و سرکه: بهترین ماسک برای موهای چرب و آسیب دیده است. مخلوط رقیق شده از سرکه و آب لیمو را به موها بمالید و پس از 10 دقیقه با آب بشویید. این ماسک باعث سلامت، براقی و نرمی موها می شود.

* روغن زیتون و ماسک تخم مرغ: 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2عدد تخم مرغ مخلوط کنید و بگذارید به مدت 20 دقیقه روی مو بماند. سپس موهایتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک خشکی، حالت وز و کدری مو را از بین می برد.

* سرکه: کمی سرکه روی موهای مرطوب اسپری کنید و پس از 10دقیقه بشویید. این کار را به مدت یک ماه تکرار کنید تا کدری، خشکی و آسیب دیدگی مو از بین برود.

* ماست: ماست را به مو بمالید و پس از 30دقیقه با آب ولرم بشویید. ماست مانند نرم کننده و براق کننده مو عمل می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha