مدیر رادیو سلامت:80درصد تبلیغات های رسانه ای در حوزه سلامت و پزشکی کاذب و گمراه کننده بوده و به سلامت جامعه آسیب می رساند.

کامران کاظم زاده در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : متاسفانه تبلیغات پزشکی و ارانه خدمات  بهداشتی و درمانی  درحوزه  سلامت به شکل لجام گسیخته و بی برنامه ای در رسانه ها به ویژه مطبوعات به چشم می خورد که اکثر آنها پایه علمی نداشته و صرفا جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند لذا عدم ساماندهی این تبلیغات قطعا سلامت افراد جامعه را تهدید می کند و به ترویج فرهنگ غلط در این حوزه می انجامد.

 مدیر رادیو سلامت گفت :  برنامه زاویه پنهان یکی از آیتم های رادیو سلامت  این موضوع را دستمایه خود قرار داد و به این سرمنشاء رسید که مرجع تصمیم گیرنده قاطعی در این زمینه وجود ندارد و در این حوزه به شدت دارای خلاء قانونی هستیم .

 وی خاطر نشان کرد :  رادیو سلامت همایش ساماندهی تبلیغات رسانه ای حوزه سلامت را  به منظور بررسی عملکرد سازمان نظام پزشکی ، وزارت بهداشت ، وزارت ارشاد ، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در این زمینه 30 دی ماه برگزار می کند.

وی افزود :  متاسفانه هر یک از دستگاها و وزارتخانه های  ذی ربط سهم خود را در این موضوع می بیند و اقدامات آنها مکمل و هماهنگ با هم نیستند لذا  امیدوارم این همایش بتواند خلاءها و موانع قانونی این معضل را شناسایی کند و با همفکری و همکاری دستگاهای ذی ربط  ،گامی موثر در جهت ساماندهی  تبلیغات  در حوزه سلامت بردارد.

شایان ذکر است این همایش در دو بخش اصلی شامل مسابقه و سخنرانی و بخش فرعی شامل نمایشگاه و کارگاه و با حضور وزارت بهداشت ، وزارت ارشاد ، سازمان نظام پزشکی ، ستاد مبارزه با مواد مخدر ، مجلس شورای اسلامی ، انجمن علمی و تخصصی پزشکی ، دانشگاههای علوم پزشکی تهران ،ایران ، شهید بهشتی و مطبوعات روز 30 دی برگزار می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha