جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 143774

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی از یکسان شدن خدمات و ضوابط بیمه های پایه درمانی خبرداد و همچنین اعلام کرد: دراردیبهشت سال جاری چگونگی انجام موضوع بسته خدمات درمانی یکسان را اعلام و بخشنامه می‌کنم.

سلامت نیوز:وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی از یکسان شدن خدمات و ضوابط بیمه های پایه درمانی خبرداد و همچنین اعلام کرد: دراردیبهشت سال جاری چگونگی انجام موضوع بسته خدمات درمانی یکسان را اعلام و بخشنامه می‌کنم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری  ایسنا، دکترعلی ربیعی گفت: موضوع بیمه‌ها در برنامه ریزیهای رفاهی دولت ازجایگاه خاصی برخورداراست و خوشبختانه دولت سازو کار آن را برنامه هدفمندی یارانه‌ها، مبارزه با نابرابری ها و انواع فقر را بر پایه بیمه استوار کرده است.

وی ادامه داد: فکر می کنم سیاست رفاهی دولت تدبیر وامید می‌تواند فصل ممیزی میان این دولت و سایردولتهاباشد. تاکنون برای انواع بیمه‌ها برنامه‌ریزی داشته‌ایم که مهمترین آن حوزه بیمه درمان است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشحالم اعلام کنم امروزهیچ ایرانی وجود ندارد که برای داشتن دفترچه اقدام کرده و دفترچه یا کارت خدمت درمان نگرفته باشد.

ربیعی افزود: من در اواخر فروردین سال گذشته اعلام کردم که افراد می‌توانند برای دریافت دفترچه بیمه سلامت ثبت نام کنند و در نزدیک پایان سال 93 بیش از هشت میلیون نفر ثبت نام کردند و حالا در شرایطی قرارگرفتیم که هر ایرانی که اراده کند می‌تواند دفترچه بیمه سلامت بگیرد.

وی یادآورشد: امروز انواع سازمانهای بیمه‌گر را در کشور داریم، سازمان‌هایی که براساس وظایف و اختیارات قانونی خود به امر بیمه مشغولند و دولت مجاز است ادغام بیمه‌ها را انجام دهد اما ادغام، موانع ساختاری مفصلی دارد؛ به عنوان مثال پرداخت‌هایی که صورت می‌گیرد یکی از موانع اصلی به شمارمی‌رود. کارگران بیشترین پرداخت را برای حق بیمه خود دارند کارمندان و روستائیان هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و پرداخت عشایر تقریبا در حد صفر یا صفر است و حاشیه نشینان شهری باتوجه به اجرای بیمه همگانی خدمات درمانی اصلا رقمی پرداخت نمی‌کنند.

وزیرتعاون، کارروفاه اجتماعی ادامه داد: دردستگاه ها ووزارتخانه های مختلف بیمه های متفاونی وجود دارد که تقریبا با استانداردها و اندازه‌های مختلف دریافت می شود وهدف قانون گذار در این مورد این بوده که بیمه‌ها رفتاری یکسان داشته باشند.

ربیعی خاطرنشان کرد: دراردیبهشت سال جاری چگونگی انجام موضوع بسته خدمات درمانی یکسان را اعلام و بخشنامه می‌کنم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از برنامه‌ریزیهای مختلف برای انوع بیمه ها خبرداد و گفت: درمرحله اول کمیته یکسان سازی خدمات بیمه‌ها از حدود نیمه سال93 در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز به کارکرد.

وی تصریح کرد: اکنون ضوابط خدمات سرپایی و ضوابط تجهیزات پزشکی، مفاد قراردادها، اسناد بستری و آئین نامه‌های نحوه پرداخت یکسان شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس شورای عالی بیمه اشاره کرد: درمرحله بعد این موارد را به بیمه‌ها تسری خواهیم داد و برای اجرا ابلاغ می‌کنم و در بخش بیمه پایه حتی اسناد نیز به یک شکل بررسی می‌شود.

ربیعی افزود: دولت تدبیر و امید ساز و کار بیمه‌ای را برای پاسخ به مسائل خود انتخاب کرده که دست آوردهای جامعه بشری به آن دست یافته اند که روش درستی است.

وی تصریح کرد: در سال 1394 در کمیسیونهای شورای عالی رفاه بیمه‌های اجتماعی را نیز بررسی کردیم که شاید در آن جا نیز نتوانیم نظام یکسان را درنظام تامین اجتماعی بیاوریم بلکه باید یک سبدی از انواع بیمه‌ها ارائه کنیم که هر شخص به هر میزانی که دستمزد دارد بتواند از یک نوع بیمه اجتماعی بهره مند شود. به این ترتیب که می‌خواهیم دو، سه نوع دیگر بیمه پایین‌تر از حداقل دستمزد تعریف کنیم به این معنا که ایرانیان می‌توانند دریک بسته از بیمه اجتماعی متنوعی برخوردارباشند تا براساس میزان درآمد خود این بیمه ها را خریداری کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha