فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از کاهش ۴۶ درصدی پرونده‌های تخلفات زیست محیطی و کاهش ۴۱ درصدی تعداد کل متخلفان محیط زیست در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

سلامت نیوز: فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از کاهش ۴۶ درصدی پرونده‌های تخلفات زیست محیطی و کاهش ۴۱ درصدی تعداد کل متخلفان محیط زیست در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سرهنگ حمیدرضا خیلدار با بیان این ‌که تعداد کل متخلفان محیط زیست ۴۱ درصد کاهش داشته است، افزود: تعداد پرونده‌های مرتبط با تخلفات زیست محیطی در سال93، 46 درصد نسبت به سال ۹۲ کاهش نشان می‌دهد.

وی درباره آسیب‌های وارد شده به محیط زیست، افزود: در سال ۹۳، آتش‌سوزی‌ها ۰.۶ درصد نسبت به سال 92 کاهش داشته است. همچنین آلودگی‌های زیست محیطی ۱۶ درصد و تخریب محیط زیست ۲۹.۵ درصد در سال 93 نسبت به سال 92 کاهش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش 19 درصدی شکار پرندگان در سال 93 نسبت به سال 92 گفت: در سال 93 شکار غیرمجاز پستانداران ۳۰ درصد، زنده‌گیری پرندگان ۲۴ درصد و زنده‌گیری پستانداران ۳۶ درصد کاهش نسبت به سال 92 داشته‌اند.

وی با بیان این که شکار و صید توسط شکارچیان غیرمجاز در سال ۹۳ نسبت به سال 92، ۲۲ درصد کاهش داشته است، افزود: نگه‌داری حیات وحش زنده و غیر زنده در سالی که گذشت نسبت به سال قبل آن 58 درصد کاهش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه در سال ۹۳ نگهداری و خرید و فروش حیات‌وحش زنده و غیرزنده نسبت به سال ۹۲، ۵۸ درصد کاهش داشته است، گفت: میزان سلاح‌های غیرمجاز کشف شده 25 درصد و سلاح‌های مجاز کشف شده ۳۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

خیلدار تاکید کرد: در سال ۹۳ میزان سلاح‌های جنگی کشف شده از متخلفان نسبت به سال ۹۲، ۱۲ درصد افزایش داشته است و همچنین تعداد ادوات و وسایل کشف شده در این سال ۶۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha