دانشمندان دریافته اند افزایش قند خون که با بالا رفتن سن بروز می کند در بروز مشکلات ادراکی افراد مسن نقش دارد و راهکار تثبیت قند خون، انجام ورزش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی نیوز، دانشمندان در تحقیقات خود، سازوکار مهمی را کشف کرد که در کاهش طبیعی قوای ادراکی که با بالا رفتن سن بروز می کند نقش دارد.
این سازوکار در واقع افزایش سطح قند خون است قابل تغییر بوده و ورزش چاره درمان آن است.
محققان در شماره ماه دسامبر نشریه "سالنامه نورولوژی" نوشتند: افزایش سطح قند خون، که جزو روند طبیعی پیری است، بر بخشی از مغز که برای یادگیری و حافظه حیاتی است یعنی هیپوکامپ، تاثیر می گذارد.
آسیب به هیپوکامپ به بروز آلزایمر می انجامد. برخی می گویند این ناحیه از مغز تحت تاثیر روند طبیعی پیر شدن قرار می گیرد.
دکتر "اسکات اسمال" استادیار نرولوژی در موسسه تحقیقاتی بیماری آلزایمر و پیری مغز "تواب" در "مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا" در "نیویورک سیتی" گفت: این مطالعه نشان می دهد هر چیزی که به تنظیم قند خون کمک کند، به طور بالقوه راهی برای بهبود کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن است.
این یافته ها همچنین به توضیح علت اینکه افرادی که ورزش می کنند با بالا رفتن سن کمتر گرفتار مشکلات ادراکی می شوند، کمک می کند. ورزش به تثبیت میزان قند خون کمک می کند.
اسمال گفت: ما پیش از این اثبات کرده بودیم که انجام تمرینات ورزشی، بخشی از مغز را که با پیر شدن ارتباط دارد، تقویت می کند، اما آن موقع علت تاثیر مفید ورزش برای ما روشن نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha