رئیس سابق سازمان محیط زیست با ابراز نارضایتی از نحوه عملكرد دولت جدید در حفاظت از محیط زیست، گفت: رسانه‌ها باید با تشریح صحیح اقدامات انجم شده، دولت را به مسیر حفاظت از محیط زیست برگردانند.

رسانه‌ها دولت را به مسیر حفاظت از محیط زیست برگردانند

به گزارش سلامت نیوز ، معصومه ابتكار در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر كه برای دولت هفتم و هشتم و در برنامه‌های سوم و چهارم توجه به حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی كشور مهم بوده است و در موارد زیادی این موضع‌گیری مشخص بوده است، گفت: متأسفانه بازبینی نحوه عملكرد دو ساله دولت در این حوزه نشان دهنده سقوط جایگاه این سازمان بوده است.
وی با اشاره به این مطلب كه این سازمان در لیست اولویت‌های دولت هشتم در رده‌ 2 یا 3 بوده است، گفت: شنیده‌ها حاكی از آن است كه این جایگاه به رده 15 یا حتی 20 اولویت‌های دولت تبدیل شده است.
ابتكار افزود: متأسفانه در طول دو سال گذشته هر كجا كه تقابل میان محیط زیست و سازمان یا نهاد دیگری بوده است محیط زیست با فشار وارده عقب‌نشینی كرده است‌.
وی همچنین با اشاره به این مطلب كه رویكرد توسعه یك طرفه در هیچ جای جهان جوابگو نبوده است، گفت: رسانه‌ها باید در تغییر سیاست‌های كلی دولت در حفظ محیط زیست تأثیر خود را گذاشته تا صرفاً شاهد یك رویكرد یك طرفه نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha