شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 143808

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برای اینكه بتوانیم از نوار ساحلی جنوب استفاده مناسب گردشگری كنیم، طرح ایجاد ۷ دهكده گردشگری را در این مناطق داریم كه دو دهکده در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود. سیستان و بلوچستان یكی از مناطق گردشگری بكر و ناشناخته ایران است. حتی در آن منطقه امكانات معمولی گردشگری كمتر وجود دارد.این درحالی است كه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌گوید برنامه‌ای برای فعال شدن گردشگری در نوار ساحلی جنوبی ایران وجود دارد.

سلامت نیوز: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برای اینكه بتوانیم از نوار ساحلی جنوب استفاده مناسب گردشگری كنیم، طرح ایجاد ۷ دهكده گردشگری را در این مناطق داریم كه دو دهکده در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان،سیستان و بلوچستان یكی از مناطق گردشگری بكر و ناشناخته ایران است. حتی در آن منطقه امكانات معمولی گردشگری كمتر وجود دارد.این درحالی است كه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌گوید برنامه‌ای برای فعال شدن گردشگری در نوار ساحلی جنوبی ایران وجود دارد.

مسعود سلطانی‌فر كه زمستان گذشته سفری به سواحل مكران داشت، درباره ظرفیت‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان گفت: ما خوشبختانه به لحاظ طبیعت‌گردی، یك تنوع اقلیمی و آب و هوایی مناسبی داریم. در این كشور در چهارفصل، در یك روز می‌شود اسكی كرد، در همان روز می‌شود در آب شنا كرد. این تنوع اقلیمی گاهی از اوقات در شعاع كمتر از ۱۰ كیلومتر تحقق پیدا می‌كند. این تنوع اقلیمی بسیار برای گردشگران اروپایی و گردشگران غربی، پرجاذبه است.در چابهار هم همین است. بویژه اینكه شرایط ویژه آب و هوایی دارد كه ما گرمای شدید و طاقت‌فرسای برخی نقاط نوار ساحلی جنوبی را نداریم.

او ادامه داد: در همان ایامی كه در بندرعباس و بندرلنگه گرمای شدید وجود دارد، بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان هست كه هوا را مناسب می‌كند. جاذبه‌های استثنایی در چابهار هست؛ كوه‌های مینیاتوری، مجموعه گل‌فشان، سواحل و بنادری كه آنجا وجود دارد. در چابهار نقطه‌ای را داریم كه سه پدیده كوه‌های مینیاتوری، شن‌های طلایی و آب‌های فیروزه‌ای آرام و كم عمق با هم جمع است. گفته می‌شود كه شاید سه چهار نقطه در دنیا وجود دارد كه این سه پدیده را با هم داشته باشد. وجود منطقه آزاد باعث شده قدم‌هایی برای سرمایه‌گذاری برداشته شود، ولی ما هنوز در نقطه ابتدا هستیم. آنجا نقطه اولویت ماست.

سلطانی‌فر در ادامه گفت: ما در ۳هزار كیلومتر نوار ساحلی جنوبی، از گواتر تا خوزستان، حتی یك دهكده گردشگری نداریم.  درحالی كه كشورهای روبه‌روی ما با شرایط اقلیمی سخت‌تر از ما، تاسیسات خیلی خوبی ایجاد كرده اند. ضمن اینكه زیبایی‌های ساحل شمالی خلیج فارس و دریای عمان را ندارند. برای اینكه بتوانیم از نوار ساحلی جنوب استفاده مناسب گردشگری كنیم، طرح ایجاد ۷ دهكده گردشگری را در این مناطق داریم. به گزارش خبرآنلاین به گفته معاون رئیس‌جمهور، دو تا از این دهكده‌ها در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود: شناسایی این نقاط هم هوایی و هم زمینی با هماهنگی سازمان امور اراضی كشور دقیقا انجام شده؛ جاهایی كه زمین مناسب در تملك دولت بیش از ۵۰۰ هكتار وجود دارد. برنامه این است كه در این هفت نقطه با تامین زمین و انجام مطالعاتش در تامین زیرساخت‌ها كمك كنیم و شرایطی بوجود بیاوریم كه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری كند؛ ایجاد ویلاها و هتل‌های مختلف، تاسیسات ورزشی مناسب آن مناطق مثل ورزش‌های آبی، زمین تنیس، زمین گلف و همه امكاناتی كه در یك دهكده گردشگری باید وجود داشته باشد تا مردم بیشتری را بتوانیم در این مناطق تمركز بدهیم و از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی جنوب استفاده كنیم. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha