سلامت نیوز:سیزدهمین کنگره عدالت کیفری و پیشگیری از جرم ملل متحد با حضور سران کشورها به میزبانی  قطر از 12 لغایت 19 آوریل 2015 برابر با 23 لغایت 30 فروردین ماه جاری در دوحه برگزار خواهد شد.
موضوع سیزدهمین کنگره"ادغام کامل عدالت کیفری و پیشگیری ازجرم دردستورکارگسترده سازمان ملل متحد برای حل چالش های اجتماعی و اقتصادی و ارتقای نقش حکومت قانون در سطوح ملی و بین المللی،  همچنین مشارکت مردمی" است.
این کنگره همایشی جهانی است که بزرگترین و متنوع ترین نشست سران کشورها،  سیاست گذاران و حقوقدانان در زمینه عدالت کیفری و پیشگیری از جرم، همچنین افراد متخصص  از دانشگاه  ها، نمایندگان سازمان های بین دولتی و غیر دولتی، کارگزاری های تخصصی ملل متحد و رسانه ها را برای تصمیم گیری، بحث و تبادل نظر گردهم می آورد.


این نشست جهانی به چهار موضوع اساسی می پردازد:
 
- موفقیت و چالش ها  در اجرای جامع سیاست ها و خط مشی های عدالت کیفری و پیشگیری از جرم به منظور ارتقای حکومت قانون در سطوح ملی و بین المللی و توسعه پایدار؛
- همکاری بین المللی شامل سطح منطقه ای برای مبارزه با جنایت سازماندهی شده فراملی؛
- رویکرد های متوازن و فراگیر برای پیشگیری و پاسخ مناسب به گونه های نوظهور جنایت فراملی،
- رویکردهای ملی به مشارکت مردمی در تقویت عدالت کیفری و پیشگیری از جرم.
 
سیزدهمین کنگره عدالت کیفری و پیشگیری از جرم ملل متحد میزبان چهار کارگاه آموزشی در زمینه های: نقش ملل متحد درباره معیارها و نمونه های عدالت کیفری و پیشگیری از جرم ؛ قاچاق انسان و مهاجران؛ تقویت عدالت کیفری و پیشگیری از جرم در پاسخ به گونه های نوین جنایت مانند جنایت سایبری و قاچاق دارایی فرهنگی و نهایتا کمک مردمی  به پیشگیری از جرم و افزایش آگاهی از عدالت کیفری است .
شایان ذکر است از 1955کنگره عدالت کیفری و پیشگیری از جرم ملل متحد هر پنج سال یک بار دریکی از نقاط جهان با پرداختن به موضوع های متنوع مرتبط برگزار شده است. این نشست ها تا کنون اثرات چشمگیری بر موضوع عدالت کیفری و پیشگیری از جرم  و نفوذ سیاست های ملی و عملکرد های حرفه ای  در این مقوله داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha