معاون آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تنها تفاوت بین مزایای معلمان در سطح مدارس عادی و استثنایی، فقط سختی کار آنهاست که این سختی کار مبلغ قابل توجهی هم نیست.

سختی کار معلمان استثنایی بسیار ناچیز است

سلامت نیوز: معاون آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تنها تفاوت بین مزایای معلمان در سطح مدارس عادی و استثنایی، فقط سختی کار آنهاست که این سختی کار مبلغ قابل توجهی هم نیست.

غفوریان معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا، در تشریح برنامه‌های این سازمان برای دانش آموزان دارای اختلال اوتیسم، گفت: در مراکز آموزشی ما علاوه بر خدمات آموزشی، خدمات توانبخشی هم ارائه می‌شود؛ البته ادعا نمی‌کنیم که در تمامی مراکزمان در سطح کشور مربیان گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و مشاور داریم، ولی خدماتی که به این دانش آموزان در مدارس ارائه می‌شود یا از طریق مشاوران و مربیان توانبخشی موظفمان هستند و یا اینکه بخشی از هزینه‌های خدمات توانبخشی که اولیا انجام می‌دهند، را پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها تفاوت بین مزایای معلمان در سطح مدارس عادی و استثنایی، فقط سختی کار آنهاست که این سختی کار مبلغ قابل توجهی هم نیست، افزود: تا قبل از اجرای قانون خدمات کشوری معلمان و همکاران در سطح مدارس از ۲۰ درصد فوق العاده شغل استثنایی، فوق‌العاده مسکن، فوق‌العاده خواروبار بهره‌مند بودند که بعد از اجرای قانون خدمات کشوری این موارد حذف شده البته سازمان به دنبال این است که مزایا را مجددا پیگیری و اجرا کند.

معاون توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: تفاوت دیگری بین معلمان استثنایی و عادی وجود دارد، این است که هر ۵ سال کار رضایت بخش، ۶ سال سنوات خدمت برای این دسته از معلمان محسوب می‌شود و همکاران ما می‌توانند؛ با ۲۵ سال و با‌‌ همان سابقه ۳۰ سال بازنشسته شوند.

هزینه تحصیل هر دانش آموز استثنایی ۵ برابر دانش آموزان عادی

غفوریان درباره هزینه تحصیلی دانش‌آموزان دارای اوتیسم توضیح داد و گفت: اعتقاد داریم، نحوه رسیدگی و هزینه‌های جانبی بچه‌هایی که به نوعی دارای معلولیت هستند، نسبت به افراد عادی تفاوت دارد. طبق بر آورد انجام شده هزینه هر دانش آموز استثنایی ۵ برابر دانش آموز عادی است و حتی نرم کلاسی مدارس استثنایی با مدارس عادی متفاوت است، به طوری که مدارس عادی متشکل از ۲۵ یا ۳۵ نفر و میانگین آمار دانش آموزان استثنایی در کلاس در تمامی گروه‌ها هم ناشنوایان، هم نابینایان و هم معلولان جسمی و حرکتی ۶ نفر است.

تامین هزینه‌های درمانی دانش آموزان دارای اوتیسم

وی به اشاره به اینکه در گروه طیف اوتیسم میانگین کلاسی ۳ تا ۵ نفر است، اظهار داشت: سازمان برای هزینه‌های والدین این بچه‌ها که بخشی مادی و بخشی دیگر هزینه‌های عاطفی است، برنامه‌هایی در سال ۹۴ در دست اقدام دارد و قرار شده از ابتدای سال ۹۴ هزینه‌های درمانی دانش آموزان با نیازهای ویژه و همچنین بخشی از هزینه‌های توانبخشی آنها، توسط سازمان پرداخت شود.

اوتیسمی‌ها؛ یکی از محروم‌ترین دانش آموزان

معاون توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در سال ۹۴ دانش‌آموزان طیف اوتیسم که به عنوان یکی از محروم‌ترین دانش آموزان ما محسوب می‌شوند، در دستور سازمان قرار قرار می‌گیرد، اظهار داشت: ما با همفکری اولیا دانش‌آموزان انشاله سعی خواهیم کرد، برابر توان و امکاناتی که در سازمان وجود دارد، مشکلات آموزشی بچه‌ها را با حمایت‌های همه جانبه مسئولان و مراکز غیردولتی مرتفع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha