شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران با اشاره به اینکه ۲۷۰ هزار معلول مستمری در یافت می کنند ، گفت:درحاضر نرخ بیکاری در بین معلولان به ۴۰درصد رسیده است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران با اشاره به اینکه ۲۷۰ هزار معلول مستمری در یافت می کنند ، گفت:درحاضر نرخ بیکاری در بین معلولان به ۴۰درصد رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون ،محمودنژاد تصریح کرد: متأسفانه نگاهی که در جامعه به معلولان به دلایل شرایط‌شان وجود دارد نگاه خوبی نیست و معلولان با حضور در بوستان‌ها و فضای سبز تلاش می‌کنند که توجه مسئولان را به خود جلب کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های شغلی معلولان در بخش‌های مختلف گفت:‌ این محدودیت‌ها در عرصه نمایندگان مجلس، تدریس و... وجود دارد که می‌طلبد برای رفع این محدودیت‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران گفت: روزانه ۱۱۰ نفر به دلیل تصادف دچار معلولیت می‌شوند که می‌طلبد دولت اقدامات پیشگیرانه را برای این موضوع در نظر بگیرد. هم‌اکنون ۳میلیون معلول در کشور وجود دارند که از این تعداد تنها ۲۷۰هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از مستمری ماهیانه ۵۲هزار تومانی که معادل پول یک کیلو و نیم گوشت است،  استفاده می‌کنند.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha