محققان آمریکایی می گویند بتازگی دریافتند که صفحه کلید رایانه می تواند ابزار جدید قدرتمندی برای شناسایی به موقع ابتلای فرد به بیماری پارکینسون باشد.

تایپ کلمات راه جدید تشخیص پارکینسون

سلامت نیوز: محققان آمریکایی می گویند بتازگی دریافتند که صفحه کلید رایانه می تواند ابزار جدید قدرتمندی برای شناسایی به موقع ابتلای فرد به بیماری پارکینسون باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، محققان موسسه فناوری ام.آی.تی در ماساچوست واقع در آمریکا بر این باورند که مدت زمان فشرده شدن هر یک از دکمه های صفحه کلید رایانه قبل از رها شدن در هنگام تایپ کلمات می تواند اطلاعات زیادی در مورد مهارت های حرکتی انسان مشخص کند.

اکنون محققان در حال فعالیت برای ابداع صفحه کلیدی هستند که می تواند به سادگی از طریق نحوه تایپ کلمات فرد، به پزشکان بگوید که آیا وی به اختلال نرون مبتلا شده است یا خیر.

محققان موسسه فناوری ام.آی.تی، الگوریتمی ابداع کرده اند که می تواند نحوه فشار موثر انگشتان افراد به دکمه های صفحه کلید رایانه را بیان کند.

برای مثال این الگوریتم می تواند تایپ کلمات در نمیه شب که محرومیت از خواب موجب اختلال در مهارت های حرکتی فرد می شود را از تایپ کلمات در زمانی که فرد بطور کامل استراحت کرده است ، تشخیص دهد.

الگوریتم ابداعی محققان آمریکایی این کار را با تجزیه و تحلیل مدت زمان فشرده شدن دکمه های صفحه کلید رایانه قبل از رها شدن در هنگام تایپ مشخص می کند.

محققان اکنون در حال فعالیت بر روی ابداع اپلیکیشنی هستند که همین اطلاعات را از روی فشرده شدن دکمه های صفحه کلید تلفن هوشمند نشان می دهد.

این اطلاعات می تواند سایر مشکلات حرکتی از قبیل آرتریت را نیز مشخص کند.

بیماری پارکینسون برای اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکتر جیمز پارکینسون (James Parkinson) در سال ۱۸۱۷ میلادی شناخته و به نام وی در جهان معرفی شد.

این بیماری همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است .

این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول های ترشح کننده ماده ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha