شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 143845

یک متخصص تغذیه کاهش درد دوران پیش از قاعدگی را از فواید مصرف شیر عنوان کرد.

کاهش درد قاعدگی با مصرف شیر

سلامت نیوزیک متخصص تغذیه کاهش درد دوران پیش از قاعدگی را از فواید مصرف شیر عنوان کرد.

زهره صفایی، درگفت‌وگو با ایسنا  اظهارکرد: کلسیم که نقش اساسی در شکل‌گیری و استحکام استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها دارد، از مهم‌ترین ترکیبات موجود در شیر است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کلسیم، شیر حاوی مقادیر زیادی فسفر است و می‌تواند در فعال کردن آنزیم‌های مفید بدن و رشد و ترمیم بافت‌ها موثر واقع شود.

صفایی ادامه داد: بسیاری از خانم‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می‌شوند و در این زمان این افراد باید بدانند که مصرف شیر می‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.

صفایی تاکید کرد: این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن‌ می‌شود.
این کارشناس تغذیه گفت: مطالعات نشان داده که مصرف روزانه شیر همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در کودکان و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه براین مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌های قلبی - ‌عروقی را کاهش می‌دهد و افرادی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌کنند، کمتر دچار حملات قلبی می‌شوند.

وی تصریح کرد: افراد می‌توانند با مصرف شیر و لبنیات کم ‌چرب میزان کالری دریافتی بدن‌شان را تحت کنترل داشته و از بروز چاقی، مخصوصا چاقی شکم پیشگیری کنند.

این پزشک در ادامه به تاثیر مصرف شیر بر هوش کودکان نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش‌ترند.

صفایی در پایان گفت: مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه‌گذار استخوان‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری‌ از پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال‌تر محسوب می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha