پژوهشگران از کشف شیوه درمانی نوینی برای جلوگیری از رد پیوند عضو در بیماران پیوندی خبر دادند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مركزی خبر، دکتر استیو وودل و همکارانش در دانشگاه سین سیناتی اعلام کردند: در شیوه درمانی جدید برای بیماران پیوندی ، آن دسته از سلول های پلاسمای خون که در تولید آنتی بادی یا پادتن نقش دارند و ممکن است موجب رد عضو پیوندی در بدن فرد بیمار شوند ، هدف قرار می گیرند.
 
به گفته این دانشمندان: دارویی موسوم به بورتزومیب bortezomib که برای درمان تومورهای بدخیم مغز استخوان یا سرطان خون مورد استفاده قرار می گیرد ، در جلوگیری از رد عضو پیوندی در این گونه بیماران که در پی حمله پادتن ها به کلیه های پیوندی صورت می گیرد ، موثر است.
 
لنفوسیت های نوع بی یا سلوهای بی خون با تولید پروتئین هایی که به اندام های پیوندی حمله می کنند ، در بروز واکنش های ایمنی در بدن نقش مهمی دارند ولی دانشمندان دریافته اند تجویز داروی بورتزومیب در مهار كردن این سیستم و در نتیجه جلوگیری از رد عضو پیوندی در تحقیقات آزمایشگاهی نقش بسزایی دارد.
 
دکتر وودل همچنین با اشاره به نقش لنفوسیت های نوع تی یا گلبول های سفید خون در رد عضو پیوندی تاکید کرد، امروز نقش سلول های پلاسمای خون و پادتن های ترشح شده توسط این سلول ها ، در رد اندام های پیوندی بیش از پیش روشن و معلوم شده و بنابراین لازم است در مهار كردن این سیستم در بدن ، شیوه های درمانی جدیدی بررسی و آزمایش شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha