عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: تعرفه دندانپزشكی در كشور ما یك‌پنجم تعرفه كشورهای توسعه یافته است‌ این در حالی است كه ما در كشورمان از بهترین مواد و وسایل دندانپزشكی استفاده می‌كنیم.

پارسا آتش‌رزم در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نمی‌توان گفت كه شیوع پوسیدگی دندان در كودكان و سالمندان به شدت به چشم می‌خورد.
وی تصریح كرد: پوسیدگی دندان در كودكان در قسمت تاج و مینای دندان و در سالمندان در ریشه آن اتفاق می‌افتد؛ كه این امر ناشی از تغذیه نامناسب كودكان و سالمندان است.
آتش‌رزم افزود: استفاده نكردن از مواد قندی و استفاده صحیح از مسواك در پیشگیری از بروز این مشكل در این افراد بسیار مؤثر است.
وی با بیان این كه بیمه‌های تكمیلی توانسته‌اند تا حدی با ارائه خدمات و كاهش هزینه‌های درمان به افراد كمك كنند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این خدمات را در سطح گسترده در كشور ارائه كنیم.
عضو هیئت علمی دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: یكی از راه‌هایی كه می‌توان در كاهش این هزینه‌ها پیشنهاد كرد، این است كه مقاطع سنی خاصی را در یك برنامه منظم برای پیشگیری از پوسیدگی دندان در كل كشور به صورت سازمان یافته پوشش دهیم.
وی در پایان درباره هزینه‌های بالای دندانپزشكی گفت: در مقایسه با نوع كار دندانپزشكان و میزان زمانی كه برای در‌مان بیماری‌های دهان و دندان صرف می‌كنند، این هزینه زیاد نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha