یک جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: اختلال کارکرد دستگاه گوارش در بروز حساسیت چشمی موثر است.

دکتر شاهرخ میلان در گفت و گو با ایرنا افزود: اختلال کارکرد دستگاه گوارش به دلیل تجمع بیش از حد چربی، "PH" اسیدی و شوره در لبه پلک سبب بروز حساسیت چشمی به صورت قرمزی، اشک ریزش
و خارش پلک می شود.
وی اظهار داشت: وجود ژن های حساسیتی قابل انتقال از طریق ژنتیک، اختلال در کارکرد سیستم ایمنی و کارکرد کبد از دیگر عوامل داخلی موثر در بروز حساسیت های چشمی است.
وی افزود: استفاده از عطر، لوازم آرایشی، صابون و عواملی محیطی همچون گرد و خاک و مواد دارویی همچون آنتی بیوتیک ها نیز، در بروز حساسیت های چشمی نقش موثری دارد.
این متخصص، با اشاره به مواد غذایی موثر در تشدید حساسیت های چشمی، افزود: استفاده از مواد غذایی حساسیت زا همچون ادویه تند، گوجه فرنگی، فلفل، تخم مرغ، توت فرنگی، کیوی و بادام زمینی در تشدید بروز حساسیت های چشمی موثر است.
میلان، با اشاره به میزان شیوع حساسیت های چشمی در رده های سنی مختلف، گفت: حساسیت های چشمی ناشی از عوامل محیطی در سنین کودکی و نوجوانی شایع تر است، اما حساسیت های چشمی ناشی از عوامل داخلی در تمام رده های سنی دیده می شود.
وی در خصوص نحوه تشخیص حساسیت های چشمی، افزود: تشخیص این بیماری از طریق شناسایی علایم آن همچون خارش، اشک ریزش، حساسیت به نور خورشید و حتی لامپ، ورم پلک ها و ترشحات چشمی امکان پذیر است.
این متخصص تاکید کرد: در پیشگیری از ابتلا به این بیماری، مهمترین مساله شناسایی عامل حساسیت زا، بررسی زمینه ژنتیک، استفاده نکردن از مواد غذایی حساسیت زا و دوری از عوامل محیطی حساسیت زا می باشد.
میلان یادآور شد: مراجعه به متخصص برای تشخیص و تجویز داروهای مناسب ضد حساسیت و توصیه چشم پزشک در خصوص رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به آلرژی مجدد، در درمان این بیماری نقش موثری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha