شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 143874

عضو شورای عالی نظام پزشکی در واکنش به پخش سریال «درحاشیه» گفت: سازمان نظام پزشکی پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پزشکی در واکنش به پخش سریال «درحاشیه» گفت: سازمان نظام پزشکی پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، داریوش طاهرخانی اظهار کرد: اگر به این درخواست قانونی پاسخی داده نشود، نظام پزشکی پیگیری موضوع را با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و مدنی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه حرکت‌های خودجوشی در متن جامعه پزشکی در حال شکل گیری است، افزود: با توجه به اخلاق مداری و قانونمداری این قشر، آنها نیز اقدامات شان را در مسیر قانونی و با هماهنگی مراجع ذیصلاح دنبال خواهند کرد.

طاهرخانی ادامه داد: انتظار جامعه پزشکی آن است که در یک فضای آرام، ابتدا با گفتگو و مذاکره با مسولان مربوطه، برنامه به سمتی هدایت شود که ضمن جلوگیری از حرمت شکنی‌های بیشتر، خدشه وارد شده به قداست جامعه پزشکی نیز توسط مجریان امر ترمیم شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی افزود: برای ایجاد نشاط و پویایی در جامعه نباید یک صنف مقدس مانند جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار داد.

طاهرخانی با تاکید بر اینکه هر گونه خدشه به جامعه پزشکی سلامت جامعه را در معرض تهدید قرار می دهد، ادامه داد: از مسولان امر انتظار داریم که در برنامه ریزی‌هایشان به گونه‌ای حرکت کنند که برای رسیدن به یک هدف، موضوع مهم دیگری را مورد هجمه قرار ندهند و در سیاستگذاری‌ها نسبت به این موضوع دقت نظر کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر به این قشر که به خاطر نوع حرفه شان از تقدس خاصی در تمام جوامع برخوردارند، هتک حرمت شود، اعتماد مردم به آنها کم و در نهایت جو بی اعتمادی در روابط بین بیمار و پزشک حاکم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha