عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: مسوولان وزارت بهداشت با جامعه پرستاری صداقت نداشتند و مشخص شد که این بار هم راست نمی گویند.

وزارت بهداشت با جامعه پرستاری صداقت نداشت

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: مسوولان وزارت بهداشت با جامعه پرستاری صداقت نداشتند و مشخص شد که این بار هم راست نمی گویند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، شمس الدین شمس، گفت: قرار نیست پرستاران مدام چشم انتظار باشند. جامعه پرستاری از این پس از طریق دیگری مطالبات و خواسته های خود از جمله تعرفه گذاری خدمات را پیگیری می کنند و تصمیمات دیگری اتخاذ خواهند کرد.

شمس گفت : به رغم قول ها و وعده های مسوولان وزارت بهداشت در جمع های مختلف پرستاری مبنی بر ورود 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت، متاسفانه این اتفاق رخ نداد و مشخص شد که آنها باز هم راست نمی گویند.

او ادامه داد: سازمان نظام پرستاری به شرطی با اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد موافقت کرد که تعرفه های خدمات پرستاری و بسته های خدمتی پرستاری اجرا شود و حال که متاسفانه این دو موضوع اجرا نشد، صراحتا اعلام می کنیم که بطورقطع ما پرستاران نیز به هیچوجه موافق اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد نیستیم.

عضو شورای عالی نظام پرستاری یادآور شد: در جلسه اخیر روسای هیات مدیره های نظام پرستاری نیز این موضوع مورد بحث قرار گرفت. البته اکثریت جامعه پرستاری پیش از این نیز مخالف اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد بودند اما اعضای شورای عالی و سازمان نظام پرستاری تاکید داشتند که این فرصت را به وزارت بهداشت بدهند تا به وعده هایش عمل کند.

شمس گفت: ما در شورای عالی نظام پرستاری با اتکا به اصل اعتماد بر این تصور بودیم که تعرفه های پرستاری و بسته های خدمتی پرستاری اجرا می شود و طرح مبتنی بر عملکرد نیز بر اساس تعرفه های و بسته های خدمتی اجرا می شود اما حال که این موضوع اجرا نشده و تعرفه های خدمات پرستاری مصوب نشده است ، اصلا پرداخت مبتنی بر عملکرد معنا و مفهومی ندارد.

او ادامه داد: وقتی ما بسته خدمتی و تعرفه خدمات نداریم، کدام عملکرد پرستاری را می خواهند بسنجند تا بر اساس آن پرداختی صورت گیرد.

او گفت: در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون ارتقای بهره وری نیز بحث پرداخت مبتنی بر عملکرد بر اساس تعرفه های خدمات پرستاری و بسته های خدمتی لحاظ شده و اکنون این دو بحث اجرا نشده است ما پرستاران نیز به هیچ وجه موافق اجرای پرداخت مبتنی بر عملکرد نیستیم.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد: برابر آنچه بارها نیز به کرات اعلام کرده ایم، ما به دنبال ساماندهی نظام پرداخت در سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت هستیم و انتظار داریم که قواعد و چارچوبی منطقی، عقلانی و عادلانه بر آن حاکم شود و به شدت پیگیر این موضوع خواهیم بود.

شمس گفت: اکنون که مسوولان وزارت بهداشت و درمان موافق تعرفه های خدمات پرستاری نیستند به نظر می رسد نباید تعرفه گذاری برای هیچ کدام از گروه های نظام سلامت وجود داشته باشد. بالاخره باید برای تمام گروه های نظام سلامت یک نظام پرداخت به شکل عادلانه تعریف شود.

او گفت: مسوولان وزارت بهداشت و درمان مطمئن باشند که عدم صداقت و راستگویی شان با جامعه پرستاری، مشکل زا خواهد شد و بطورقطع جامعه پرستاری که مدت ها است به شدت ملتهب بوده است از این پس از طریق دیگری مطالبات و خواسته های خود را پیگیری می کند و تصمیمات دیگری اتخاذ خواهد کرد.

او با تاکید بر پیگیری موضوع عدم راستگویی و صداقت مسئولان وزارت بهداشت با جامعه پرستاری توسط سازمان نظام پرستاری، گفت: نظام پرستاری از مراجع مربوطه و ذی صلاح پیگیر این مساله خواهد بود و مسوولان وزارت بهداشت باید در این خصوص پاسخگو باشند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: بر اساس آنچه مسوولان وزارت بهداشت و دو وزیر دولت (وزیر بهداشت و وزیر رفاه) و صراحتا به پرستاران قول داده بودند، قرار بود پیش از پایان سال 93، تعرفه های خدمات پرستاری وارد کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت شود و حال که به این وعده خود عمل نکرده اند و با پرستاران صداقت نداشته اند، پرستاران نیز از کانال هایی که خود مصلحت می دانند، پیگیر خواسته ها و مطالبات خود خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha