شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 14388

همه والدین دچار اشتباه می شوند. اما این ادعا نباید باعث شود که ندانسته یا ناخواسته باعث آسیب به فرزندان شوید. واقعیت این است که هیچ کس خطاناپذیر نیست به خصوص والدین جدید. اما اگر این 8 اشتباه رایج را بشناسید، دیگر مرتکب آن نخواهید شد.

1-    دستپاچگی و دلهره بابت هر چیز و هر زمان: بسیاری از والدین جدید نسبت به استفراغ، گریه و سایر اعمال نوزدان واکنش های اغراق آمیزی نشان می دهند. در حالیکه این همه حساسیت روی تمام اعمال کودکان سبب می شود که لذت داشتن فرزند از همان ابتدا دچار خدشه شود. باید بدانید که نوزادان فراتر از آنچه تصور می کنید انعطاف پذیر و بساز هستند.
2-     اجازه نمی دهید که نوزاد گریه کند: بیشتر والدین تصور می کنند که شغل اصلی آنها این است که نگذارند به هیچ وجه نوزاد گریه کند و البته این تصور به خاطر این است که فکر می کنیم گریه تنها بدین معناست که چیزی غلط در حال وقوع است و باید برطرف شود. در حالیکه بسیاری از نوزادان با اینکه کاملا سیر هستند و پوشک آنها تازه عوض شده و از همه مهمتر اینکه در آغوش مادر هستند، با این حال همچنان گریه می کنند. گریه بخشی از وجود نوزادان است. اما اگر نوزاد به مدت یک ساعت بی وقفه گریه کند و گریه او همراه تب، کهیر و یا استفراغ باشد به پزشک اطلاع دهید.
3-    بیدار کردن کودک برای شیر دادن: نوزادان شیر خوار می توانند – و باید- در طول شب بخوابند. اما بسیاری از افراد تصور می کنند که شیر مادر به اندازه ای مقوی نیست که کودک را در طول شب بی نیاز کند. اگر چنین باشد کودک بیدار خواهد شد.
4-    گیجی و نگرانی راجع به استفراغ  و قی کردن: تشخیص تفاوت این دو بسیار مهم است و مربوط به تکرر و کثرت می باشد نه شدت استفراغ. اگر کودک مبتلا به ویروس گوارشی استفراغ کند، این کار را هر 30 تا 45 دقیقه یکبار بدون در نظر گرفتن زمان شیر خوردن انجام می دهد.
5-    گرمای طبیعی بدن را تب تشخیص می دهید: هر تب بالای4 /100 مقعدی در سه ماهه اول تولد نیازمند توجه است. این نوع تب در 24 ساعت بعدی بیشتر خواهد شد و مربوط به عکس العمل سیستم ایمنی نوزاد است. بعضی والدین تصور می کنند که گرمای بدن کودک بدین معناست که تب کرده و سریعا داروی تیلنول Tylenol را به نوزاد می دهند.
6-    عدم توجه به مراقبت های دهانی کودک: بسیاری از والدین توجه چندانی به سلامت دهان و دندان کودک خود ندارند. لطفا نکات زیر را رعایت کنید:
-    اگر کودک دندان درآورده در بستر به او شیر ندهید.
-    مسواک زدن را از 1 سالگی شروع کنید.
-    دقت کنید که کودک فلوراید کافی دریافت کند. این ماده به طور طبیعی در آب وجود دارد. اگر آب منطقه ای فاقد فلوراید کافی است، با پزشک راجع به مصرف مکمل آن مشورت کنید.
7-    فراموش کردن زندگی زناشویی: حفظ ارتباط زناشویی بعد از ورود بچه ها به زندگی مشترک دو نفره واجب است و این چیزی است که متاسفانه اغلب فراموش می شود. اینکه در عین توجه به کودک خود ، از شریک و همسرتان غافل نشوید بسیار مهم است.
8-    جر و بحث فراوان در مقابل نوزاد: حتی نوزاد 3 ماهه نیز محبت و خونگرمی را احساس می کند و به همین ترتیب تنش و ناراحتی محیط و والدین خود را نیز دریافت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha