شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 143881

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که نوشیدن منظم قهوه باعث متابولیسم گلوکز، ترشح انسولین و کاهش قابل‌ملاحظه خطر دیابت نوع 2 می‌شود.

سلامت نیوز: مطالعات متعدد نشان داده‌اند که نوشیدن منظم قهوه باعث متابولیسم گلوکز، ترشح انسولین و کاهش قابل‌ملاحظه خطر دیابت نوع 2 می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، ضمناً با توجه به داده‌های اخیر با توجه به اینکه بسیاری از خوراکی‌ها مثل لیموناد، گوشت گریل، شده و تمام مواد خوراکی که به شکل ترشی در می‌آیند، باعث افزایش خطر سرطان می‌شود، ولی خیالمان حداقل در مورد قهوه می‌تواند آسوده باشد. مدارک حاکی از آن‌اند که مصرف ملایم تا زیاد قهوه می‌تواند باعث کاهش خطر سرطان‌های متعدد از جمله سرطان آندومتریال، سرطان پروستات، سرطان سر و گردن، سرطان کارسینومای سلول پایه، سرطان پستان، و ... شود.


همچنین بر اساس یک مطالعه انجام شده در سال 2011 میلادی، احتمال دارد افزایش مصرف قهوه برای سلامت روانی ما مفید واقع شود. زنانی که روزانه 2 تا 3 فنجان قهوه می‌نوشند، در مقایسه با زنانی که کمتر از یک فنجان قهوه در هفته می‌نوشند، به میزان 15 درصد کمتر در معرض افسردگی قرار دارند.


به‌علاوه باید گفت احتمالاً کبد به تجزیه قهوه کمک می‌کند ولی این احتمال نیز وجود دارد که قهوه در برخی موارد از کبد محافظت کند. شواهد حاکی از آن‌اند که مصرف قهوه پیشرفت بیماری را در بیماران مبتلابه سیروز کبدی و هپاتیت سی کاهش داده است.


سایر تحقیقات انجام‌شده حاکی از آن‌اند که مصرف قهوه می‌تواند با افزایش تولید اشک باعث برطرف شدن سندرم چشم خشک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha