شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 143883

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خشکسالی های اخیر هم گفت: در حال حاضر ۵۵۰ شهر و ۱۳ مرکز استان با کمبود آب روبرو هستند که باید با مدیریت منطقی برای رفع این مشکلات اقدام شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خشکسالی های اخیر هم گفت: در حال حاضر ۵۵۰ شهر و ۱۳ مرکز استان با کمبود آب روبرو هستند که باید با مدیریت منطقی برای رفع این مشکلات اقدام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، اسماعیل نجار گفت: از آنجا که تغییرات اقلیمی در کشور گسترده است، پیشنهاد اعتبارات خاصی برای به روز کردن تجهیزات هواشناسی به هیات دولت ارائه شده است. نجار با اشاره به خشکسالی های اخیر هم گفت: در حال حاضر ۵۵۰ شهر و ۱۳ مرکز استان با کمبود آب روبرو هستند که باید با مدیریت منطقی برای رفع این مشکلات اقدام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: وقوع طوفان و گردباد در استان قزوین طی یک قرن گذشته بی سابقه بوده است؛ اما خوشبختانه تلفات جانی وجود نداشت و سایر خسارات و آسیب ها با کمک دولت، مجلس و مردم قابل حل است.

به گفته وی در طوفان اخیر استان قزوین، برای نوسازی واحدهای شهری ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود که این رقم در گذشته بیست میلیون ریال بود.

در روستاها نیز ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات نوسازی و۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض درنظرگرفته شده است. همچنین تسهیلات معیشتی به میزان ۳۰ میلیون ریال و برای هر خودرو آسیب دیده ۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد. در طوفان و سیل دهم فروردین امسال، بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خسارت به منازل مسکونی اسفرورین در شهرستان تاکستان وارد کرد.

نجار نظارت بر ساخت و سازها را ضروری دانست و گفت: بیمه منازل و مزارع کشاورزی، آموزش تخصصی و مستند سازی حوادث می تواند ما را نسبت به حوادث آینده ایمن تر کند.

وی اضافه کرد: آموزش از مهمترین رویکردهای امسال سازمان مدیریت بحران کشور است تا بتوان با فرهنگ سازی مناسب خسارت ها را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha